Rugpjucio viduryje Plunges rajono savivaldybes administracija pasirašys sutarti su imonemis, laimejusiomis keleiviu ir moksleiviu vežimo Plunges rajono vietinio susisiekimo maršrutais paslaugu pirkimo konkursa. Idomu tai, kad konkursa laimejo ne viena, o trys imones – UAB Plunges autobusu parkas, UAB „Mivada” ir UAB „Keliavežys”, nusprendusios dirbti pagal jungtines veiklos sutarti.
Savivaldybes administracija skelbe konkursa imonems, norincioms teikti keleiviu ir moksleiviu vežimo paslaugas. Vokai su pasiulymais turejo buti atplešti birželio 18-aja, taciau konkurso data teko nukelti iki liepos 8-osios. Priežastis – reikejo koreguoti maršrutus.
Pasak Savivaldybes administracijos Viešuju pirkimu tarnybos vedejos Virginijos Jonauskienes, konkurso organizatoriai sulauke tik vieno bendro triju bendroviu pateikto pasiulymo, nors salygomis domejosi ir UAB „Sostena” iš Šiauliu. Taciau ji konkurse dalyvauti nepanoro.
Atplešus voka, paaiškejo, jog Plunges autobusu parkas, „Mivada” ir „Keliavežys” už vežimo paslaugas pageidauja gauti po 3,36 Lt/km.
Komisijos tokia kaina netenkino, todel transporto paslaugas teikianciu imoniu vadovai buvo kvieciami deryboms. Šiek tiek nusidereta – vežejai sutiko paslaugas teikti už 3,25 Lt/km. Panašu, jog tai – paskutine kaina.
Sutarti su trijomis imonemis Savivaldybes administracija planuoja pasirašyti rugpjucio 15-aja. Ji galios trejus metus. O kas, jei per ta laika išaugs degalu ir kitos kainos? Ar bendroves privales taikyti ta pati tarifa? Pasak V. Jonauskienes, tai sutartyje numatyta – augant kainoms, ir sutartis bus peržiurima.
Plunges autobusu parko direktorius Rimantas Kmieliauskas, paklaustas, kodel nutare ne varžytis, o dirbti išvien su konkurentais, atsake: „Plungeje nera tokios stambios transporto imones, kuri pajegtu savarankiškai aptarnauti visus vietinio susisiekimo maršrutus. Pavieniui ne viena iš triju bendroviu nebutu konkurso laimejusi. Paprasciausiai ne kuris neturime tiek autobusu. Todel ir nutareme dirbti pagal jungtines veiklos sutarti”.
O kaip bendrovems pavyko pasidalinti maršrutus: juk vieni iš ju yra visiškai nuostolingi, o kiti gal ir pelno duoda? Pasak R. Kmieliausko, del maršrutu dalybu ir vyko didžiausi „mušiai”, taciau stengtasi, kad ne viena imone neliktu nuskriausta.
R. Kmieliausko teigimu, bendrovems keliami dideli reikalavimai: kad keleiviai butu vežami ne senesniais kaip 15 metu autobusais, kad nesiektu pelno, sutiktu dirbti už savikaina ir minimalius atlyginimus. „O už ka mes tuos naujus autobusus pirksim, jei pelnas bus lygus nuliui?” – retoriškai klause Plunges autobusu parko direktorius.
R. Kmieliauskas apgailestavo, kad dabar važiuojanciuju autobusais nedaug – visi turi savo mašinas. O visuomeninio transporto paslaugomis besinaudojancios pensininkes motereles pelno neduoda. Anot direktoriaus, iš to, ka sumoka keleiviai, net degalu nenupirksi. Buna dienu, kai vairuotojas i kasa ineša vos 30 litu. Vienintelis išganymas – moksleiviu vežimas, už kuri moka Savivaldybe. Na, o vasara vežejai laikosi iš užsakymu ekskursijoms.