Praėjusią savaitę posėdžiavę Vietos ūkio ir ekologijos bei Ekonomikos, finansų ir biudžeto komitetų nariai aptarė vežėjų – UAB Plungės autobusų parko, UAB „Mivada“ ir UAB „Keliavežys“ – prašymą pakelti tarifą.
Minėtosios trys vežėjų bendrovės, pasirašiusios jungtinės veiklos sutartį, praėjusių metų liepos mėnesį laimėjo Plungės rajono savivaldybės administracijos skelbtą keleivių ir moksleivių vežimo Plungės rajono vietinio susisiekimo maršrutais paslaugų pirkimo konkursą.
Konkurso metu Plungės autobusų parkas, „Mivada” ir „Keliavežys” už vežimo paslaugas pageidavo gauti po 3,36 Lt/km. Komisijos tokia kaina netenkino, todėl transporto paslaugas teikiančių įmonių vadovai buvo kviečiami deryboms. Šiek tiek nusiderėta – vežėjai sutiko paslaugas teikti už 3,25 Lt/km.
Nors Savivaldybė sutartį su vežėjais pasirašė trejiems metams, joje buvo numatyta ir pataisų galimybė – pavyzdžiui, jei išaugtų degalų ir kitos kainos, tarifą būtų galima didinti.
Pasinaudodami šiuo sutarties punktu, nepraėjus nė pusmečiui, vežėjai, prašydami didinti tarifą, vėl kreipėsi į Savivaldybę. Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Arvydo Liutikos skaičiavimu, kilometro kaina turėtų padidėti iki 3,44 Lt. Tarifo kilimo priežastis – nuo 5 iki 19 procentų išaugo Pridėtinės vertės mokestis (PVM).
Šį vežėjų prašymą iš pradžių svarstė Vietos ūkio ir ekologijos komitetas. Pastarojo nariai sutiko, kad PVM pakilo, bet akcentavo tai, kad gerokai atpigo degalai. Sudarant sutartį, litras kuro kainavo 4,20 Lt, o dabar – litu pigiau. Komiteto nariai nesutiko, kad vežėjams reikia mokėti 3,44 Lt/km. Būtina derėtis – nusprendė jie.
Ekonomikos, finansų ir biudžeto komitetą pasiekė jau kiek kitokio turinio prašymas. Paaiškėjo, kad senuoju įkainiu nepatenkintas tik Plungės autobusų parkas, kuris gaunamus pinigus naudoja ne tik vežimo paslaugoms teikti, bet ir autobusų stočiai išlaikyti.
Komiteto posėdyje dalyvavę „Mivados“ ir „Keliavežio“ atstovai sakė iš senojo tarifo išsilaikantys, bėda tik ta, kad nelieka iš ko sukaupti pinigų naujiems autobusams. „Jei mes po tuos 3,25 lito už kilometrą gautume, tikrai nesiskųstume, tačiau Plungės autobusų parkas mums po tiek neduoda“, – sakė vienas iš vežėjų.
Komitetas nutarė Savivaldybei priklausančios įmonės – Plungės autobusų parko – neskriausti. Nors tarifą nuspręsta palikti tokį pat (3,25 Lt/km), autobusų stočiai išlaikyti atskira eilute pažadėta skirti 40 tūkst. Lt metams. Kai stotis turės savų lėšų, nebereikės „nukirpti“ nuo keleivių ir moksleivių vežimui skirtų pinigų. Ir vežėjai nebesiskųs neišgyvenantys.