Savaitgalį prie Platelių ežero finišavo tradicinis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2011”, kurį jau šešioliktus metus, padedamas rėmėjų, surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas. Prie starto linijos Šiauliuose penktadienį išsirikiavo 36 ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Ukrainos, o finišo liniją Plateliuose kirto 32.
Iš viso per dvi dienas ralio dalyviams teko įveikti 346 kilometrus su 25 greičio ruožais ir specialiomis rungtimis, kurių bendras ilgis – 42,8 kilometro.
Nors renginys masiškumu nepranoko 2007-ųjų rekordo, kai susirinko 37 ekipažai, tačiau kovos aštrumu tai buvo bene įtempčiausias ir nenuspėjamas savo baigtimi ralis iki pat paskutiniųjų finišo metrų. Atkaklią kovą liudija jau pačios pirmosios prologo varžybos, vykusios prie Šiaulių arenos, kai jo laimėtojus ir prizininkus skyrė tik dešimtosios sekundės dalys, o į vienos sekundės intervalą sutilpo net devyni ekipažai.
Antrąją ralio dieną jo dalyvių laukė specialūs ruožai Plungės ir Rietavo apylinkėse, o bene daugiausia emocijų lenktynininkais tapusiems žurnalistams padovanojo varžybos ne tik šalyje, bet ir Europoje garsėjusioje „Žemaitijos“ kroso trasoje. Čia nemenką pranašumą turėjo važiuojantys galingais, ralio specifiką labiau atitinkančiais automobiliais, todėl nieko nenustebino, kad įspūdingas „Plungės Jonio“ prizas geriausiai čia pasirodžiusiam ekipažui atiteko Latvijos žurnalistams, tramdžiusiems „Mitsubishi Lancer Evo VI“.
Deja, „Žemaitijos“ trasa ne visiems buvo palanki. Sprogo net kelių automobilių padangos, o vienam ekipažui po kontakto su trasos atitvarais teko paremontuoti automobilį.
Šeštadienio vakarą Platelių jachtklube iškilmingai apdovanoti prizininkai.
Iki 1 600 kubinių centimetrų automobilių klasėje pergalę šventė Valdas Juozas Vilūnas, kuriam talkino Remigijus Dermantas. Nugalėtojai vairavo „Honda Civic“ automobilį.
Tarp gausių renginio naujovių reikėtų paminėti be įprastų automobilių klasių, sudaromų pagal variklio darbo tūrį, debiutavusią naują „Eko“ klasę. Joje varžėsi ralio dalyviai, vairuojantys automobilius, kurių CO2 emisija – ne daugiau nei 140 g/km.
Kaip ir tikėtasi, visą šios klasės nugalėtojų garbės pakylą užėmė oficiali „Ford“ atstovybės, kurią daugelis vadino tiesiog gamykline komanda, atstovai, o pirmaisiais naujos klasės čempionais tapo Donatas Stanionis su Donatu Gaideliu. Nugalėtojai vairavo „Ford Focus“ automobilius.
Automobilių iki 2 000 kub. cm klasės čempionais tapo Ukrainos žurnalistai Sergejus Kravetsas su Stasu Pelenskiu („Ford Fiesta ST“).
Atkakliausia kova vyko galingiausių automobilių, turinčių per 2 000 kub. cm darbo tūrio variklius, klasėje. Aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį čia užėmė R. Gabartas su V. Gerdžiūnu.
Absoliučiai greičiausias ralyje buvo svečių įskaitoje su „Subaru Impreza“ rungtyniavęs Dariaus Saulevičiaus ir Audriaus Kilčiausko ekipažas.
Ralio spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“