
Ruošdamiesi rekonstruoti Telšių, Laisvės, Rietavo ir Minijos gatves Plungėje, projektuotojai ir Savivaldybės vadovai susidūrė su problema, kurią kelia į Rietavo gatvę kampu išlindęs 33-iuoju numeriu pažymėtas namas. Ieškodami jos sprendimo būdų, antradienį meras Audrius Klišonis ir Savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Tomas Jocys susitiko su minėtojo pastato savininku Broniumi Bergaudu.
Uždaroji akcinė bendrovė „Plentprojektas“ Savivaldybės administracijos užsakymu paruošė keturis techninius projektus, pagal kuriuos numatoma rekonstruoti į žiedą susijungiančias Telšių, Laisvės, Rietavo ir Minijos gatves. Telšių ir Rietavo gatvių pertvarkymo darbai skaidomi į tris etapus, Laisvės – į du, trumpiausia iš keturių Minijos gatvė bus tvarkoma vienu ypu.
Pirmiausia bus rekonstruojama Telšių gatvės dalis nuo Senamiesčio aikštės iki sankryžos su Laisvės ir Vandentiekio gatvėmis, t. y. apie 572 metrus. Antrasis etapas – žiedinės sankryžos įrengimas, trečiasis – toliau einančios gatvės dalies (1,197 km) atnaujinimas. Analogiškai bus tvarkoma ir Rietavo gatvė. Visų pirma – dalis nuo Senamiesčio aikštės iki sankryžos su Laisvės gatve (900 m), žiedinės sankryžos įrengimas ir vėliausiai – gatvės tęsinys (apie 1,3 km). Laisvės gatvės rekonstravimas prasidės nuo sankryžos su Telšių gatve iki Rietavo gatvės (730 m), antruoju etapu – nuo Rietavo gatvės iki sankirtos su A. Jucio ir Kalniškių gatvėmis. Minijos gatvė, kurios ilgis – tik 174 metrai, bus atnaujinama iš karto.
Visose gatvėse bus klojama nauja asfalto danga, įrengiami šaligatviai, o kai kur – ir dviračių takai. Kur reikės, bus tiesiami elektros kabeliai, tvarkomi kiti inžineriniai tinklai.
Pastebėta, kad rekonstruojant Rietavo gatvę viena didesnių kliūčių bus kampu išlindęs 33-iasis namas, statytas dar 1904 metais. Palikus jį, toje vietoje tektų gerokai siaurinti palei gatvę numatytą tiesti pėsčiųjų ir dviračių taką. Tad su savininku B. Bergaudu ir ieškota visus tenkinančios išeities.
„Architektas man minėjo, kad turite planų griauti tą namą. Jei taip, būtų galima galvoti apie sklypo koregavimą. Statyti naują jūs galėsite, bet kiek atokiau nuo gatvės, toje pačioje vietoje negausite leidimo – niekas nebeleis statyti ant sklypo ribos“, – kalbėjo meras.
Pasak A. Klišonio, panašiai problema išspręsta S. Nėries gatvėje, kur namas buvo išlindęs ne tik į šaligatvį, bet ir į važiuojamąją dalį. Senasis pastatas buvo nugriautas, o naujajam vieta surasta kiek tolėliau. Taigi dabar patenkinti visi – ir savininkas, ir Savivaldybė, ir važiuojantieji ta gatve.
B. Bergaudas siūlė: „Aš per senas ką nors statyti. Bet gal Savivaldybė nori sklypą iš manęs nupirkti?“ Meras ir architektas savininkui atsakė, kad Savivaldybė viso sklypo neįsigis, bet tą dalį, kuri reikalinga, išpirktų.
„Jei tai būtų tik sklypas, viskas būtų kur kas paprasčiau. Žemę atidalytume, performuotume ir tiek, kiek mums reikia, išpirktume. Bet sklypo dalyti per pastatą mes negalime. Taigi išeitis būtų tokia – namą nugriauti, jį išregistruoti, o tada dalyti sklypą“, – aiškino Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas.
O kas, jei B. Bergaudas su Savivaldybės pasiūlymu nesutiks? Pasak T. Jocio, šaligatvis toje vietoje yra gerokai aukščiau nei gatvė. Be to, jis – su laipteliais. Pagal šiuolaikinius reikalavimus taip būti negali. Šaligatvis (juolab kad ten bus įrengtas ne paprastas šaligatvis, o pėsčiųjų ir dviračių takas) turi būti vienodo lygio ir pritaikytas visiems – dviratininkams, neįgaliesiems, mamoms su kūdikių vežimėliais.
Pagal jau paruoštus projektuotojų siūlymus, rekonstruojant Rietavo gatvę, pėsčiųjų ir dviračių takas būtų nuleistas iki važiuojamosios dalies lygio. Žeminant jį, reikėtų atkasti ir gelžbetonine sienele sutvirtinti 33-iojo namo pamatus. Dėl to pėsčiųjų ir dviračių takas nuo 2,5 metro susiaurėtų iki 1,5 metro. Jei namas būtų griaunamas, taką būtų galima platinti iki numatytų parametrų. Be to, nebereikėtų statyti sienelės, kuri gerokai pabrangina darbus.
„Taigi projektuotojai išeitį iš šios padėties yra radę. Bet toks sprendinys būtų gana sudėtingas. Tektų statyti sienelę, kuri prilaikytų ir taip vos besilaikantį seną namą. Mes matome geresnį variantą, juolab kad girdėjome, jog savininkas ir taip planuoja namą griauti. Mūsų siūlomu būdu problema būtų išspręsta visiems laikams“, – tikino T. Jocys.
B. Bergaudas Savivaldybės pasiūlymo neatmetė. Atsakymui jis paprašė savaitės. Tiesa, nuteikė viltingai, sakydamas: „Manau, kad sutarsime.“
Nereikia nieko keisti. Tai yra gatves istorija.Mes cia uzaugom, begiojom tais salygatviais.Kazin kiek tu dviratininku per diena pravaziuos.Gali nulipti ir nuo dviracio.Didesnis interesas manau yra gauti pelninga gatves rekonstrukcijos uzsakyma?
Ar UAB „Plentprojektas” ne Bieliausko valdoma įmonė? Kas matot registrus, parašykit, dėkoju
Tai artistai – nauja asfalto danga,šaligatviai,dviračių takai – o neasfaltuotos gatvės mieste dešimtys metų, da lampački !!! Kur pasidėjo strateginiai planai naujų gatvių asfaltavimui ? Ne tas rūpi savivaldybės klierkams? Ale dirba, tipo… Š… malūnas – tik. Žurnalistai galėtų užklausti, įdomu būtų žmoniems, gyvenantiems tokiose „super” gatvėse ?