Birželio 16-oji – ypatinga diena plungiškiams. Geležinkelio stoties perone įkasta laiko kapsulė su laišku ateities kartoms apie ilgus dešimtmečius lauktą ir pagaliau pradėtą įgyvendinti projektą „Tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungės mieste, Dariaus ir Girėno gatvėje, įrengimas“.
Kaip kalbėjo meras Audrius Klišonis, ši diena miesto gyventojams – džiugi. Tokia pat džiugi, kaip ir 1932 metais, kai per Plungę buvo nutiesta geležinkelio linija. Tik laikui bėgant paaiškėjo, kad geležinkelis ne tik jungia, bet ir skiria. „Jau šią savaitę plungiškiai turės galimybę užfiksuoti, kaip akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ iškelia užtvarus, kurie sustabdydavo transporto judėjimą. Tai bus istoriniai kadrai. O po dvejų metų susisiekimas pagerės, galėsime kirpti atidarymo juostelę“, – sakė Savivaldybės vadovas.
Anot A. Klišonio, tokio projekto Plungėje dar nėra buvę, jo vertė – daugiau kaip 7 mln. eurų.
Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis džiaugėsi, kad geri darbai pradedami būtent nuo tokių. Jis linkėjo Plungei toliau žengti tokiais pat žingsniais ir kad šis didelis projektas nebūtų paskutinis.
„Esame liudininkai to, kas prasidėjo prieš 50 metų. 2004-aisiais lūkesčiai vėl atgimė, vėliau pasirašyta bendradarbiavimo sutartis Žemaičių Kalvarijoje. Ir štai atėjo ta diena, kai galime oficialiai paskelbti viaduko po geležinkeliu statybos pradžią“, – pabrėžė parlamentaras Jonas Varkalys.
Renginio vedėjas susirinkusiesiems perskaitė ateities kartoms paliekamą laišką. Jame surašyta trumpa geležinkelio linijos ir stoties atsiradimo
istorija, tai, kaip pagausėjus gyventojų, suintensyvėjus traukinių ir automobilių eismui bėgiai nepastebimai miestą padalijo į dvi dalis ir tapo problema saugiam transporto priemonių, pėsčiųjų judėjimui. Laiške užsimenama apie 2004 metais Plungės pramonininkų sąjungos iniciatyva vėl atgaivintą mintį įrengti tunelį, apie 2015-ųjų lapkričio 13-ąją Žemaičių Kalvarijoje Lietuvos automobilių kelių direkcijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Plungės rajono savivaldybės administracijos atstovų pasirašytą bendradarbiavimo sutartį. Įvardyti pagrindiniai tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungėje, Dariaus ir Girėno gatvėje, parametrai ir rodikliai. Statybos darbų trukmė – nuo 2018 m. kovo 14 d. iki 2019 m. pabaigos. Statybos objekto vertė – 7 083 315 eurų. Tunelio aukštis – 4,5 metro, ilgis – 57 metrai, dvi eismo juostos automobiliams, plotis – 8 metrai. Pėsčiųjų ir dviračių tako plotis – 2,6 metro. Prieštunelio ilgis – 270 metrų, nuolydis – 7 procentai.
Laišką ateities kartoms pasirašė Seimo pirmininkas V. Pranckietis, Plungės rajono savivaldybės meras A. Klišonis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pareigas laikinai einantis Vitalijus Andrejevas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ Geležinkelių infrastruktūros direkcijos Techninės integracijos departamento direktorius Martynas Gedaminskas, UAB „Plentprojektas“ projekto vadovas Aivaras Vilkelis, UAB „Pastatų diagnostika ir statyba“ direktoriaus pareigas laikinai einanti Vilma Butkuvienė, AB „Latvijas tilti“ techninis direktorius Andrejus Bočkariovas, AB „Eurovia“ Vakarų regiono direktorius Artūras Valys, UAB „Plungės lagūna“ generalinis direktorius Darius Bieliauskas.
Simbolinę laiko kapsulę pašventino Plungės Šv. Jono Krikštytojo parapijos klebonas dekanas Julius Meškauskas.
Skambant Plungės Mykolo Oginskio meno mokyklos, Platelių meno mokyklos ir Plungės kultūros centro jungtinio pučiamųjų instrumentų orkestro atliekamam maršui, vienas laiško egzempliorius įkastas geležinkelio stoties perone, kitas atiduotas saugoti Savivaldybės administracijai.
Tame laiske turi buti parasyta kiek buvo kankinti plunges gyventojai.kiek buvo rezgami korupciniai planai liberalu.kiek buvo isgerta gerimu su laipsniais pas jona varkali.o dieve kiek visokiu baisumu tie zmones yra pridare.