• Reklama
  • Kontaktai
Plungė - Plungės rajono ir Rietavo krašto laikraštis
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija
No Result
View All Result
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija
No Result
View All Result
Plungė - Plungės rajono ir Rietavo krašto laikraštis
No Result
View All Result

Pervažos „skaudulį“ išgydys antrieji keliai

admin
30 rugpjūčio, 2020
Pirmas puslapis
0
0
VIEWS
Pasidalink

Dariaus ir Girėno gatvėje esančią geležinkelio pervažą ir plungiškiai, ir miesto svečiai jau seniai vadina didžiausiu miesto skauduliu. Mat, kada bevažiuotum, ji uždaryta ir uždaryta. „Plungė“ sužinojo, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra parengusi geležinkelio linijos Kaišiadorys-Šiauliai-Klaipėda modernizavimo programą, pagal kurią dalyje ruožų žadama statyti antruosius kelius. Tai bent iš dalies turėtų apgydyti automobilių eismą trikdantį pervažos skaudulį.


Kaip „Plungę“ informavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Mantas Jasikonis, esamoje geležinkelio linijoje reguliarus traukinių eismas vyksta daugiau kaip 70 metų. Vystantis kraštui ir intensyvėjant traukinių srautui į Klaipėdos uostą, linijai gyvybiškai reikalinga modernizacija – dabartinis jos pralaidumas artėja prie ribos. Geležinkelio linijos Šiauliai-Klaipėda atkarpoje nuo Pavenčių iki Kretingos nėra ištisinio dvikelio ruožo, tai apsunkina eismo valdymą – traukiniai gali prasilenkti tik stotyse.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja IXB transporto koridoriaus geležinkelio linijos Šiauliai-Klaipėda ruožuose Telšiai-Lieplaukė, Plungė-Šateikiai, Pavenčiai-Raudėnai, Kūlupėnai-Kretinga, Dūseikiai-Telšiai antrųjų kelių statybą. Tai padidintų geležinkelio pralaidumą ir keleivinių traukinių greitį. Kartu būtų taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažėtų avarijų skaičius, triukšmas, tarša. Šiuo metu, kaip sakė M. Jasikonis, jau vykdomi projektavimo darbai. Pasidomėjus, kiek „Lietuvos geležinkeliai“ ketina į tai investuoti, kiek atsieis antrasis kelias nuo Plungės iki Šateikių, M. Jasikonis atsakė, jog apie būsimųjų darbų kaštus kalbėti dar per anksti.
Antrieji keliai svarbūs tiek keleiviams, tiek kroviniams pervežti, nes abiem atvejais sumažės traukinių prasilenkimui skiriamas laikas. Naudos pajus ir gyventojai – kadangi traukiniai mažiau stovės stotyse, trumpiau bus uždaromos pervažos, padidės saugumas, sumažės tarša ir triukšmas.

Plungės rajone „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti vieną ruožą – Plungė-Šateikiai. Jame antrasis kelias bus tiesiamas nuo Plungės iki pat Šateikių, jo ilgis – apie 13 kilometrų. Antrojo kelio įrengimas numatytas ir netoli Plungės esančiame Telšių-Lieplaukės ruože.
Ar antrieji keliai nepažeis gyvenančiųjų šalia geležinkelio interesų – dėl triukšmo, geležinkelio priartėjimo prie sodybų, intensyvesnio traukinių eismo? Anot M. Jasikonio, vadovaujantis Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimu, statant antruosius kelius, privaloma atlikti poveikio visuomenės sveikatai vertinimą. Atliekant minėtąjį tyrimą, bus nustatytas geležinkelio sanitarinės apsaugos zonos dydis (SAZ), triukšmo sklaidos ir poveikio visuomenės sveikatai aspektai.
Siekiant sumažinti triukšmo lygį iki leidžiamų dydžių, prie tankiai apgyvendintų teritorijų, patenkančių į didesnio triukšmo zoną, numatoma: įrengti akustines sienutes, geležinkelio pervažas rekonstruoti į mažiau triukšmingas, įrengiant naują guminės dangos sluoksnį, naudoti elastines bėgių sandūras, planuojami besandūriniai geležinkelio bėgiai, kurie mažina ratų trinties keliamą triukšmą.
Artimiausiose pavienėse sodybose, patenkančiose į didesnio triukšmo zoną, numatytas esamų langų pakeitimas į didesnės akustinės izoliacijos langus.

Paklaustas, ar dėl statybų nekils problemų dėl prie geležinkelio esančių privačių žemės sklypų, o jei kils, kaip numatyta jas spręsti, „Lietuvos geležinkelių“ atstovas atsakė: „Jei reikės, privatūs sklypai, kurie patenka į antrojo kelio statybos zoną, bus išperkami vadovaujantis galiojančiais teisės aktais“.
Pasidomėjome, ar plungiškiai gali tikėtis, kad antrieji keliai bent iš dalies išspręs traukinių prasilenkimo Plungės stotyje problemą? Gal krovininiai traukiniai tiek ilgai nebestovės Plungėje ir nebestabdys automobilių eismo? M. Jasikonio teigimu, vienas iš pagrindinių antrųjų kelių statybos tikslų ir yra didinti geležinkelių ruožų pralaidumą, sumažinti traukinių prastovų trukmę stotyse. Taigi pervažos užtvaras Dariaus ir Girėno gatvėje turėtų būti dažniau pakeltas nei nuleistas.
Kaip jau minėjome, prieš imantis darbų, bus atliktas poveikio visuomenės sveikatai vertinimas. Kaip sakė vertinimo ataskaitą rengsiančios UAB „COWI Lietuva“ visuomenės sveikatos specialistas Aleksandras Kirpičiovas, antrieji keliai neigiamo poveikio visuomenės sveikatai neturėtų daryti. Atvirkščiai – modernizavimas bus naudingas. Mat traukiniai važiuos vienodu greičiu, nebestabdys, nebejudės iš vietos, o tai reiškia, jog sumažės ir triukšmas, ir oro tarša. Tos pačios UAB „Cowi Lietuva“ strateginio pasekmių aplinkai vertinimo grupės vadovas Albertas Bagdonavičius patvirtino, jog šiuo atveju poveikio aplinkai vertinimas nebus atliekamas – Aplinkos ministerija pateikė išvadą, jog pastarasis vertinimas neprivalomas.

Kitas įrašas

Rankų lenkimo čempionatas

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Video rekomendacijos:

Pirmas puslapis

Pritarta antrosios pensijų pakopos pertvarkai
Naujas etapas Lietuvos kelių sektoriuje: steigiamas Valstybinis kelių fondas
Mokytojų rajone trūksta, bet pavojaus varpais dar neskambinama
Aukštaitė, pažadėtąją žemę radusi Žemaitijos krašte

Keliai. Mašinos. Žmonės

Naujas etapas Lietuvos kelių sektoriuje: steigiamas Valstybinis kelių fondas
Į Plungę atkeliaus 6 elektriniai autobusai
Apmokestinami krašto keliai Mažeikiai– Plungė–Tauragė, Plungė–Vėžaičiai
Darbai kelyje Pauošniai–Plateliai – jau į pabaigą

Nuomonės

Pritarta antrosios pensijų pakopos pertvarkai
Mokytojų rajone trūksta, bet pavojaus varpais dar neskambinama
Sportas vaikams taps brangesnis
Garbės piliečiams – nemokamas baseinas

Savas

„Sau palinkėčiau nebijoti naujovių, drąsiai priimti naują etapą“
Skautų ir ne skautų olimpinėse žaidynėse Smilgiuose – 177 dalyviai!
Vienuoliktokė Emilija: „Studijos užsienyje manęs nevilioja“
Mokymai naujokams ir senbuviams

Renginiai

Tarp ąžuolų ir tylos – Sofijos festivalis gimsta iš kūrybos ir atminties
Vaikų kūryba – Plungės miesto šventės dalis
Pučiamųjų orkestrų festivalis Plungėje nuskambėjo 19-ąjį kartą
Kultūros ir meno premija įteikta Linui Senkui
No Result
View All Result

Laikraštis

Nuomonių ringas

Ar naudojatės dirbtinio intelekto įrankiais?

Loading ... Loading ...

Orai


Orai Plungėje

Orai


Orai Plungėje 2 savaitėms


  • Balsavimų archyvas
  • Kontaktai
  • Pagrindinis
  • Paskyra
  • Prisijungti
  • Privatumo politika
  • Registracija sėkminga!
  • Reklama
  • Slaptažodžio atstatymas
  • Laikraštis „Plungė” PDF versija

Visos teisės saugomos © 2021 laikrastisplunge.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pagrindinis
  • Aktualijos
    • Savivalda
    • Politika
    • Švietimas
    • Sveikata
    • Socialiniai reikalai
    • Finansai
    • Kriminalai ir nelaimės
    • Ūkio reikalai
    • Kitos aktualijos
  • Mano Rietavas
  • Teminiai puslapiai
    • Keliai. Mašinos. Žmonės
    • Gamta. Medžioklė. Žūklė
  • Kultūra ir sportas
    • Krašto kultūra: praeities ir šiandienos dialogai
    • Už jūsų ir mūsų laisvę!
    • Laikraštis „Telšių žinios”
    • Laikraštis „Santarvė”
    • Kultūra
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
  • Žmonės
  • Nuomonės
  • Partnerių informacija

Visos teisės saugomos © 2021 laikrastisplunge.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Pilkos spalvosPilkos spalvos
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset