Juokaudami galime pacituoti seną Rytų patarlę: „Jei ne Mahometas pas kalną, tai kalnas ateina pas Mahometą“, nes panašiai nutiko ir mūsų aprašomoje istorijoje.
Birželio mėnesį Plungės ir Telšių rajonus pradeda lankyti neįprastas svečias – kompiuterių ir telefonų servisas ant ratų, pasivadinęs BEBRO TAISYKLA. Kaip dirbtuvėlės įrengtas mikroautobusas fiksuotu grafiku lankys net 26 miestelius ir kaimo vietoves Šiaurės ir Pietų Žemaitijoje.
Rodos, anokia čia naujiena – kompiuterių ar telefonų remontas? Deja, nuo didesnių miestų nutolusiose gyvenvietėse tokio pobūdžio paslaugų ir su žiburiu nerasi. O įrenginių turime visi – nuo mažo iki seno. Ir kuo toliau, tuo sunkiau įsivaizduoti gyvenimą be jų. Įrenginių svarbą dar labiau išryškino pastarųjų metų įvykiai – karantinas, kai ir mokslai, ir darbas, ir elementarus kontaktas su artimaisiais tapo neįmanomas be kompiuterio, telefono ar planšetės…
Pakalbinome mobiliojo serviso – BEBRO TAISYKLOS – įkūrėją Giedrių Delininkaitį apie idėjos ištakas, tikslus ir kasdienybę.
Pirmiausia kyla klausimas – kaip viskas prasidėjo?
Viskas prasidėjo prieš beveik 20 metų, kai Giedrius pasirinko informacinių technologijų studijas. Nuo pat mažumės domėjęsis technologijų veikimo principais, savo pasirinkimu Giedrius nieko nenustebino. Rodės, natūralu: Giedrius = kompiuteris… Jo gebėjimas tvarkyti kompiuterius visada buvo ypač paklausus. Kaip jis pats sako: „Lankydamas atokiau nuo didmiesčių gyvenančius tėvus iš aplinkinių nuolat sulaukdavau prašymų sutvarkyti jų kompiuterius.“ Nors rodomas pasitikėjimas džiugino, tačiau kartu ir kėlė klausimą – kodėl paslauga tokia populiari? Atsakymas buvo paprastas – mažos gyvenvietės tiesiog neturi tokių specialistų, nes ten gimę informacinių technologijų talentai išsikrausto į didmiesčius dėl darbo pasiūlos. Čia ir atsirado mobiliojo serviso idėjos užuomazgos. Pakeliui link tikslo Giedrius įkūrė verslo kompanijas aptarnaujančią įmonę – MB „IT Skyrius“, pradėjo burti specialistų komandą, įgijo dar daugiau patirties ir žinių.
Prieš daugiau nei metus dalyvavęs Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos skelbtame verslumo konkurse idėjos autorius pateikė vertinimui planą, kaip didinti kompiuterių aptarnavimo paslaugų prieinamumą regione. Konkurso rezultatas vertinamas kaip itin sėkmingas – prizinė vieta neužimta, finansavimas negautas, tačiau tai padėjo galutinai išgryninti mobiliosios taisyklos ant ratų idėją.
Taip pernai pavasarį nedrąsiai, bet degančiomis širdimis mažytė komanda išvažiavo į pirmąjį savo maršrutą. Mobilusis servisas, pasipuošęs „IT Skyriaus“ logotipu, pradėjo lankyti 12 miestelių.
„Nebuvome naivūs. Žinojome, kad žmonių pasitikėjimą reikės užsitarnauti. Tačiau ėjome su dideliu tikėjimu tuo, ką darome“, – prisimena G. Delininkaitis. Ir akivaizdu, kad tikėjimas „nepavedė“. Didėjantis žmonių susidomėjimas parodė, kad paslauga yra reikalinga, o pasitikėjimas paskatino plėsti paslaugų prieinamumą. Taip nuo šios vasaros jau dvi dirbtuvės – BEBRO TAISYKLOS – lankys net 26 miestelius. Visus maršrutus galite rasti interneto svetainėje www.bebrotaisykla.lt.
Kokios BEBRO TAISYKLOS paslaugos?
„Beveik metus mobiliajame servise dirbau pats. Nors tiek pats, tiek komandos nariai turime daug įvairiapusės patirties technologijų srityje, pirmiausia norisi įsiklausyti į klientų poreikius. Esminė paslauga nuo pat idėjos užgimimo yra įrangos (kompiuterių, planšečių, telefonų, spausdintuvų ir kt.) taisymas. Tačiau šalia remonto paslaugų atsirado ir smulkios biuro paslaugos: pas mus galima įvairiais formatais atsispausdinti, nukopijuoti dokumentus, juos įrišti. Konsultuojame interneto įrengimo klausimais, jei reikia, padedame įsirengti. Diegiame vaizdo stebėjimo sistemas tiek privačių namų apsaugai, tiek verslo įmonėse darbų stebėsenai ir kontrolei“, – paslaugų spektru dalijasi Bebro taisyklos įkūrėjas.
„Taip pat galima įsigyti smulkių prekių: kompiuterinių pelių, laidų, USB atmintinių, kompiuterio krepšių ir t. t. Visada patariame ir padedame išsirinkti naują kompiuterį ar susijusius įrenginius, pavyzdžiui, spausdintuvą ar monitorių. Turime patikimus įrangos tiekėjus, todėl savo klientams galime pasiūlyti įrangą, visiškai atitinkančią jų poreikius. Prieš siūlydami prekę visada stengiamės išsiaiškinti, ko tiksliai žmogui reikia: kas ir kokiu tikslu naudosis įranga. Pasitaiko, jog klientas, atėjęs su vienokiu įsivaizdavimu, po pokalbio suvokia, kad jam reikalinga visai kitokia įranga.
Netrukus startuos ir BEBRO elektroninė parduotuvė, kurioje bus galima patiems išsirinkti ir įsigyti kompiuterinę (ir ne tik) įrangą, o pristatymą organizuosime pagal kliento pageidavimą – per kurjerį arba atvešime atvykdami su mobiliuoju servisu. Būtinai apsilankykite www.krautuve.bebrotaisykla.lt“, – pasakoja Giedrius.
Prieinama, tačiau labai brangu?
Paslaugų spektras iš tiesų stebinantis, ypač turint omenyje, jog jos tampa prieinamos net ir mažame miestelyje ar kaime. Tačiau gal paslaugos labai brangios?
Pašnekovas nusijuokia: „Dažniau girdime komentarą „Ar tik tiek?!“ negu kad „Brangu…“ Žinoma, yra įvairaus sudėtingumo darbų, bet vidutiniškai žmonės už kompiuterio remontą sumoka nuo 20 iki 60 eurų. Tačiau net ir brangesnių paslaugų ar įrangos įsigijimo atveju turime sprendimą. Bendradarbiaudami su lizingo bendrove galime suteikti paslaugą ar prekę išsimokėtinai! Na, o atsiskaitymas kortele šiais laikais jau nieko nebestebina, tad ir pas mus tai įmanoma.“
Kodėl būtent „Bebras“ taisys kompiuterius?
Bebro įvaizdis iškilo netikėtai – kalbantis su kolektyvu, kaip šmaikščiai pavadinti naująją paslaugą. „Esame paprasti žmonės, todėl nesinori į „kostiumą įvilkti“ ir teikiamų paslaugų. Žmona juokais prisiminė, kad mokykloje turėjau Bebro pravardę. Taip ir gimė BEBRO TAISYKLA“, – sako Giedrius.
Kokie ateities planai?
Paklaustas apie ateities planus, pašnekovas patvirtina, kad sėkmingai įsitvirtinus Žemaitijoje, žinoma, akys krypsta ir į kitą Lietuvos dalį. O „tvirtintis“ sekasi gana sėkmingai: iki šios dienos sutaisyta daugiau kaip 350 įrenginių, mažiausiai 345 patenkinti klientai. Tarp jau lankomų miestelių remonto užsakymais kol kas lyderiauja Ylakiai, Kūlupėnai, Žemaičių Naumiestis, Darbėnai, Veiviržėnai.
„Esamų verslo krypčių keisti neplanuojame. Lygiagrečiai vystysime tiek BEBRO TAISYKLĄ, tiek verslo klientų aptarnavimą. Turime sukaupę rimtą kompetenciją, turime stiprią komandą ir patikimus klientus bei partnerius. Kuriame savo darbo standartus, kuriuos ateityje galėsime užauginti iki aptarnavimo standartų. Keliame darbuotojų kvalifikaciją, suteikiame galimybes specializuotis konkrečiose informacinių technologijų srityse“, – ateities planais dalijasi Giedrius.
Gal norite kam nors padėkoti?
„Labiausiai noriu padėkoti savo kolegoms, kurie kantriai mane palaiko ir nuoširdžiai dirba stengdamiesi įgyvendinti visus klientų poreikius. Nors ir stokodami mano dėmesio, kolegos visada pasirengę savarankiškai spręsti kylančias situacijas kaip įmanoma geriau.
Ypač didelė padėka žmonai Ramunei, labai prisidedančiai prie strateginių planavimų ir elektroninės parduotuvės kūrimo. Auginame du mažamečius sūnus, todėl laiko tikrai trūksta.
Taip pat dėkoju administratorei ir projektų vadovei Nijolei, kuri didžiąja dalimi prisidėjo prie šitų autobusiukų atsiradimo ir „išjudėjimo“, – džiaugiasi supančiais žmonėmis pašnekovas.
Linkėdami sėkmės išlydime „Bebrą“ į kelionę po Žemaitiją. Viliamės, jog tiek gyventojams, tiek pačiam „Bebrui“ šis nuotykis bus naudingas ir produktyvus. Iki pasimatymo Jūsų gyvenvietėje!