Sakoma, kad nauja – tai pamiršta sena. Ar šitaip būtų galima pasakyti apie nutrūkusią ir kone po penkiolikos metų atgaivintą veiklą? Ko gero, taip. Ypač, jei kalbama apie kažkada subyrėjusį, o dabar kaip feniksą iš pelenų prisikėlusį Plungės automobilių sporto klubą „Ketorė tekėne“. O ir pasidžiaugti jau yra kuo – per 6 atkurtos veiklos mėnesius daug pasiekta: Lietuvos kroso čempionate, „SuperCars“ klasėje, važiuojantis Dovydas Padgurskis po trijų etapų bendroje įskaitoje užima 4-ąją vietą.
Pradžių pradžia
Prieš pradedant kalbą apie naują klubo „Ketorė tekėne“ istorijos puslapį, visų pirma pažvelkime kone ketvirtį amžiaus atgal. Kaip sakė šiuo metu klubui atstovaujantis Dovydas Padgurskis, visą jų istoriją būtų galima suskirstyti į tris dalis. Šiai dienai klubo garbę gina jau trečioji sportininkų karta.
Pirmieji klubo sportininkai buvo Algimantas Domarkas, Edvardas Keleris, Algimantas Karaliūnas ir Dovydo tėtis Dainius Padgurskis. Jų sportinė karjera tęsėsi nuo 1998 iki 2002 m. „Gal per šį trumpą laikotarpį ir nepavyko pasiekti skambių pergalių, bet klubas įsitvirtino Lietuvos automobilių sporto padangėje, be to, pradėta galvoti apie auto-moto sporto komplekso statybą ir varžybų organizavimą Plungėje“, – kalbėjo pašnekovas.
Auksiniai klubo metai
Antrasis klubo istorijos laikotarpis ilgesnis – nuo 2002 iki 2008 metų. „Jį tikrai galima vadinti auksiniais metais. Tuomet labai dažnai sakiniai apie klubo veiklą prasidėdavo žodžiais: „Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje Plungės automobilių sporto klubas „Ketorė tekėne“ laimėjo, dalyvavo, organizavo…“, – pasakojo Dovydas Padgurskis.
Klubo iniciatyva 2002 m. Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) uždegė žalią šviesą jaunimui – įkurta atskira automobilių klasė jaunuoliams nuo 12 metų. Tada dar tikrai niekas negalėjo žinoti, kad šis klubo projektas atneš tiek daug džiaugsmo ir pergalių Dovydo broliui – tuomet dvylikamečiui klubo sportininkui Martynui Padgurskiui.
2005–2006 m. Martynas tapo Lietuvos automobilių kroso ir ralio kroso čempionu, 2007 m. pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje dalyvavo Europos ralio kroso čempionate ir laimėjo 3-iąją vietą. „Martynas su tėčiu buvo susilažinę: jei Martynas taps Lietuvos čempionu, važiuos ir į Europos. Taip ir įvyko“, – pasakojo Dovydas. Už visus laimėjimus setyniolikmečiui M. Padgurskiui suteiktas automobilių sporto meistro vardas. Iki šios dienos Martynas laikomas jauniausiu sportininku, kada nors laimėjusiu Europos ralio kroso etapą. Tai įvyko 2007 m. Norvegijoje.
2002–2006 metais klubo garbę gynė dar du sportininkai – Petras Domarkas ir Algimantas Stančikas. Jiedu, važiuodami įspūdingais automobiliais, vadinamaisiais „uazikais“, klubui taip pat padovanojo pergalių.
Kaip pasakojo Dovydas Padgurskis, 2001 m. tuometinį klubo vadovą Dainių Padgurskį likimas suvedė su Plungės rajono vyriausiuoju architektu Algimantu Mockumi. Po pokalbio, trukusio vos valandą, klubo vadovo rankose jau buvo auto-moto sporto komplekso „Žemaitija“ eskizas. „Eskizas virto „Žemaitijos“ sporto kompleksu, o 2005-aisiais pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto istorijoje jame buvo organizuotos Europos automobilių kroso čempionato varžybos. Į jas buvo atvykęs ir šalies Prezidentas Valdas Adamkus, kuris kartu su tuometiniu LASF prezidentu Romu Austinsku sportiniu automobiliu apvažiavo garbės ratą ir atidarė varžybas“, – „Ketorė tekėne“ istoriją pasakojo sportininkas.
Beje, visos šios istorijos galėjo ir nebūti, jei ne tuomet gyvavusi UAB „Plungės Jonis“ ir jos vadovas Jonas Varkalys. „Kažkada tėtis su Jonu mėgino prisiminti, kaip automobilininkams pavyko Joną įtraukti į savo sportą. Atsakymo nerado… Matyt, ir jis buvo susirgęs liga, kuria serga visi šios sportošakos atstovai. Na, o Jonui klubas iki šiol dėkingas už tai, kad buvo kartu“, – kalbėjo Dovydas Padgurskis.
Naujos istorijos pradžia
Pasaulį užklupusi ekonominė krizė neaplenkė ir klubo: jo veikla sustojo ilgam dešimtmečiui.
Kaip pasakojo Dovydas, 2021 metų Kalėdos klubui „Ketorė tekėne“ padovanojo naujos istorijos pradžią. „Viskas prasidėjo nuo idėjos, kad norime grįžti į automobilių sportą ir išmėginti savo jėgas. Tad su nauju vadovu Martynu Padgurskiu pradėjome naują žygį automobilių sporte“, – pasakojo šiuo metu klubo garbę čempionate ginantis D Padgurskis. Be jo, po klubo „Ketorė tekėne“ vėliava važiuoja Tomas Balsys ir Vidmantas Šakinis.
Kaip ir minėta, klubas veiklą atnaujino prieš pusę metų, bet tai nesutrukdė jau du kartus užlipti ant apdovanojimų pakylos: Žemaitijos regiono kroso taurės varžybose Plungėje iškovota 2-oji, Telšiuose – 3-ioji vieta.
Pasak Dovydo Padgurskio, jam tai – pirmieji žingsniai krose. Iki šiol jis dalyvavo greituminio slalomo varžybose, bet nusprendė jėgas išbandyti ir Lietuvos kroso čempionate, „SuperCars“ klasėje, kurioje lenktyniaujama 4-iais ratais varomais automobiliais, o Dovydo – tik dviem. Tad sportininkas juokauja: „Jų automobiliai – su keturiomis „kojomis“, o aš – tik su dviem.“. Nepaisant to, galima pasidžiaugti, kad po trijų etapų bendroje įskaitoje sportininkas užima 4-ąją vietą, o iki 3-iosios trūksta tik 8 taškų. Liko dar du etapai, tad intriga išlieka.
Papildomai sportininkas dalyvauja ir Žemaitijos regiono kroso taurėje, „RWD 2500“ klasėje, kur bendroje įskaitoje po dviejų etapų užima 2-ąją vietą. Čia liko įveikti dar tris etapus ir, kaip sakė pats Dovydas, jis nusiteikęs tapti čempionu. Įdomu tai, jog sportininkas prie starto linijos stojo trumpiau nei per 4 mėnesius savo rankomis paruoštu automobiliu.
T. Balsys – visada buvo automobilių sporto gerbėjas. Galiausiai nusprendė pats išmėginti jėgas krose. Beje, kaip sakė Dovydas, T. Balsys ir buvo idėjos atgaivinti klubo veiklą autorius. Tomas dalyvauja Žemaitijos regiono kroso taurėje. Kaip pradedančiajam jam puikiai sekasi: savo klasėje Plungėje jis iškovojo 7-ąją, Telšiuose – 4-ąją vietą.
„Kitą sezoną Tomas planuoja dalyvauti jau kitoje – „BMW Cup“ – klasėje, todėl jau dabar renka sportinius kilometrus“, – pasakojo Dovydas Padgurskis.
Iki šiol jokiose varžybose nedalyvavęs V. Šakinis taip pat nusprendė žengti į automobilių sportą. Įsigijęs visus techninius reikalavimus atitinkantį automobilį, lenktynininkas dalyvauja Žemaitijos kroso taurės „1600“ klasėje. Per pirmuosius du etapus jis iškovojo 4-ąją ir 3-iąją vietas. „Vidmantas dega noru dalyvauti, nusiteikęs iškovoti dar ne vieną prizinę vietą“, – bendramintį apibūdino Dovydas.
Paklaustas, kokie klubo ateities planai, sportininkas sakė, jog dabar pagrindinis tikslas – užbaigti Lietuvos kroso čempionatą ir Žemaitijos regiono kroso taurę. Kitas siekis – Lietuvos kroso čempionate atkurti „BMW Cup“ – galu varomų automobilių – klasę. „Šioje klasėje visi dalyviai važiuotų vienodų techninių parametrų automobiliais, tad viską lemtų tik vairuotojo įgūdžiai. Na, o žiūrovus šios klasės lenktynininkai apdovanoja ypatingu reginiu“, – paaiškino D. Padgurskis. Pasak jo, kitais metais klubas ketina turėti ir atstovą, dalyvausiantį Lietuvos drifto čempionate.
„Dar labai norėtume surasti 12-metį ar kiek vyresnį berniuką ar mergaitę, kuris degtų noru išbandyti save automobilių sporte ir klubui „Ketorė tekėne“ atstovautų jauniausiųjų sportininkų klasėje. Turime ir automobilį, ir patirties. Ir jei tik yra norinčių – kreipkitės“, – ragino Dovydas.
Na, o mums lieka tik palinkėti sportininkams gerų startų ir dar geresnių finišų.