Rugsėjo mėnesį rietaviškis Zigmas Norvaišas, gyvenantis Taikos gatvėje, pateko į nemalonų incidentą – Taikos ir Daržų gatvių sankryžoje į jo vairuojamo automobilio „Volkswagen Passat“ priekį atsitrenkė dviračiu važiavusi 10–12 metų mergaitė. Pasakiusi: „Dėde, labai atsiprašau“, ji pakėlė nuo žemės dviratį ir nuskubėjo į mokyklą. Nors mergaitė teigė nesusižeidusi, vairuotojas „dėl visa ko“ apie įvykį pranešė bendruoju pagalbos telefonu.
Įspėjo važiuoti atsargiau
Per transporto priemonių susidūrimą niekas nenukentėjo, tik šiek tiek buvo apgadintos automobilio dešiniojo rūko žibinto grotelės. Į įvykio vietą atvažiavę policijos pareigūnai užfiksavo incidentą ir įspėjo vairuotoją būti atidesnį, nes sankryžą kerta dviračių takas.
„Vairuoju 40 metų. Išvažinėjau visą Europą, Rusiją. Esu įsitikinęs, kad Taikos gatvės pėsčiųjų ir dviračių takas nekerta – kitaip ant asfalto turėtų būti horizontalusis ženklinimas. Sutinku, kad gatvių susikirtimo vietose eismo dalyviai turi būti atidesni, bet, artėjant prie sankryžos šitoje vietoje, dėl augančių krūmų pamatyti, ar pėsčiųjų ir dviračių take yra žmonių, neįmanoma. Pareigūnai manęs nenubaudė, neturiu priežasties įrodinėti, kad ne aš buvau kaltas dėl avarijos. Kasdien važiuoju tuo pačiu maršrutu, todėl noriu išsiaiškinti: kerta dviračių takas gatvę šitoje vietoje ar nekerta?“ – žurnalistei savo susirūpinimą išsakė rietaviškis.
Incidento priežastis – mergaitės neatsargumas
Z. Norvaišo klausimą perdavėme Rietavo policijos komisariato vyresniajam tyrėjui Aurimui Puidokui. Pareigūnas, nuvažiavęs į sankryžą ir apžiūrėjęs ten esančius kelio ženklus, sutiko su vairuotojo nuomone, kad šioje vietoje dviračių ir pėsčiųjų takas gatvės nekerta.
Išsamesnį paaiškinimą vyr. tyrėjas atsiuntė raštu: „Daržų gatvėje įrengtos dviračių ir pėsčiųjų tako pervažos sankryžoje su Taikos gatve nėra, nes nėra horizontaliojo ženklinimo (dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų). Todėl dviračio vairuotojas, ketindamas kirsti važiuojamąją dalį, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones.
Atkreiptinas dėmesys, kad dviratininkas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu.
Šiuo konkrečiu atveju dviračio vairuotoja elgėsi neatsargiai. Automobilio vairuotojas, vadovaudamasis sankryžoje esančiais ženklais, privalėjo duoti kelią (nekliudyti) tik transporto priemonėms, artėjančioms prie sankryžos pagrindiniu keliu (Daržų gatve), o pamatęs stovintį ir laukiantį galimybės į sankryžą įžengti pėsčiąjį – jį praleisti. Sustoti vairuotojas gali prie sankryžos, neįvažiuodamas į ją, t. y. prieš menamą liniją, nurodančią Daržų gatvės važiuojamosios dalies kraštą, arba prieš menamą pėsčiojo judėjimo kelią.
Paragintume dviračių vairuotojus (jiems yra prilyginami ir populiarių elektrinių paspirtukų vairuotojai, kurių transporto priemonių variklio galia nėra didesnė už 1 000 W) važiuojant dviračių takais, važiuojant dviračių pervaža, kai kertama važiuojamoji kelio dalis, įsitikinti, kad judėti saugu, net ir tais Kelių eismo taisyklėse nustatytais atvejais, kai jie neprivalo praleisti kitų transporto priemonių vairuotojų. Pažymėtina, kad, nesant įrengtų dviračių pervažų, į kitą kelio pusę savo transporto priemonę reiktų persivaryti, taip pat nevažiuoti nei dviračiais, nei paspirtukais per pėsčiųjų perėjas.“
Prašo tėvų paaiškinti vaikams saugaus elgesio kelyje taisykles
Gavę policijos išaiškinimą dėl eismo Taikos ir Daržų gatvių sankryžoje, vėl susisiekėme su Z. Norvaišu. Vyras sakė neabejojęs, kad dėl incidento buvo kalta dviratininkė.
„Panaši situacija sankryžoje vėl pasikartojo. Šįkart pro pat automobilio priekį elektriniu paspirtuku pralėkė vaikinas. Į redakciją kreipiausi norėdamas atkreipti tėvų, kurie perka vaikams dviračius, paspirtukus, riedlentes, dėmesį. Reikia su vaikais kalbėti apie saugų elgesį gatvėje, supažindinti juos su Kelių eismo taisyklėmis – juk iki nelaimės kelyje vos vienas neatsargus žingsnis“, – kalbėjo rietaviškis.
Informuos Saugaus eismo komisiją
Vyras taip pat pastebėjo dviračių ir pėsčiųjų tako ženklinimo klaidą – nuo Daržų ir Žaliosios gatvių sankryžos pažymėta, kad dviračiams skirta raudonomis plytelėmis išgrįsta tako dalis, o nuo sankryžos su Taikos gatve – kad ši dalis skirta pėstiesiems.
Rietavo policijos komisariato vyresnysis tyrėjas A. Puidokas sakė, kad pareigūnai apie klaidinantį kelio ženklą informuos Rietavo savivaldybės administracijos saugaus eismo komisiją.
Tai beda su krumais ir nepermatomomis tvoromis prie gatviu ir ivažiavimu.Nieko nesimato,o stodineti kas keli metrai niekam nesinori
Pritariu Vidai – didžiule problema su aukštoms gyvatvorėms ir tvoromis ties gatvių susikirtimais. Turėtų būti toks savivaldybės nurodymas kad tvora ties susikirtimais nesiektu vairuotojo akių lygio. t.y. 1m. 50 cm. – bent po 2m. i viena puse ir i kita puse kelio. O gatves susikirtimai su dviratininku takais butu paženklintos raudonai su baltais trikampiais. Nes važiojant su dviračiu neįmanoma saugiai sustabdyti staigiai prieš nosį išlendančio automobilio.