
Išlaikytas valstybinis biologijos brandos egzaminas – būtina sąlyga, norintiems įstoti į tokias biomedicinos mokslų srities studijų programas, kaip, pavyzdžiui, medicina, odontologija, farmacija, veterinarija ir kita. Žinoma, kuo aukštesnis balas iš valstybinio egzamino, tuo didesnė galimybė įstoti ir, netgi – į valstybės finansuojamą vietą. Norint, jog šį tikslą, svarbų ne tik patiems mokiniams, bet ir, žinoma, jų tėvams, pasiekti būtų įmanoma, tikėtis, pavyzdžiui, lengvesnio nei ankstesniais metais egzamino ar prasčiau pasiruošusių ir žemesnius balus gausiančių kitų moksleivių, nederėtų. Svarbiausia – suprasti, jog viskas yra tik Jūsų pačių rankose. Svarbu dėti pakankamai pastangų, jog informacija, pateikiama mokytojo per pamokas, būtų suvokiama ir įsisavinama…
O, pastebėjus, jog kaupiasi temos, kurios yra per sudėtingos, nesuprantamos ar, priešingai, trūksta daugiau žinių, operatyviai į tai reaguoti ir imtis atitinkamų veiksmų. Vienas optimaliausių sprendimų, rekomenduojamas tiems, kurie nori į valstybinį biologijos egzaminą eiti pasitikint savo turimos žiniomis – biologijos pamokos papildomai su korepetitore Minginte iš „Gamtos mokykla“, kurias šiandien renkasi vis daugiau moksleivių. Taip pat – vidurinį išsilavinimą įgijusių anksčiau, tačiau, dėl tam tikrų priežasčių, valstybinio biologijos egzamino nelaikiusių / neišlaikiusių ar gavusių per žemą įvertinimą.
Ar, norint išlaikyti biologijos valstybinį egzaminą, užtenka žinių, gautų vien per pamokas mokykloje?
Vienareikšmio atsakymo į šį klausimą, žinoma, pateikti negalima. Tai tiesiogiai susiję su konkretaus mokinio įgytomis žiniomis bei gebėjimu, taip pat – imlumu naujai informacijai, mokymosi tempu. Negalima nepaminėti ir pasitikėjimo savimi faktoriaus. Jei kažkur giliai viduje kirba abejonė dėl turimų žinių spragų, tikėtina, jog tai gali tapti lemiama kliūtimi, galinčia sutrukdyti gauti reikiamą (kartais – netgi teigiamą) balą iš valstybinio biologijos egzamino.
Žinant, kokios sudėtingos šiandien yra įvairių mokomųjų dalykų, tarp jų – ir biologijos, programos, galima daryti išvadą, jog vien darbo per pamokas, norint džiaugtis geru biologijos egzamino balu ar net apskritai jį išlaikyti, retai pakanka. Juk klasėje yra ne keli ar keliolika, o, dažnai – ir virš 20 vaikų, tarpusavyje besiskiriančių mokymosi tempu, stiliumi, galiausiai – savo charakteriu, tad, sutikite, būtų nerealu tikėtis, jog net ir pats geriausias pedagogas per akademinę valandą sugebės visiems mokiniams skirti vienodai dėmesio bei suteiks vienodą „porciją“ žinių.
Kaip tinkamai pasiruošti valstybiniam biologijos egzaminui?
Viena iš galimų, kai kurių mokinių atveju pasiteisinančių alternatyvų – papildomas savarankiškas darbas namuose. Jei biologija – asmeniškai įdomi sritis, tokia strategija gali atnešti pageidaujamus rezultatus. Tiesa, suvokimas, jog reikia dirbti savarankiškai, įprastai ateina vyresniame amžiuje, neretai – vienuoliktoje ar dvyliktoje klasėje. O iki tol, tikėtina, jau yra atsiradusių daug spragų, kurias pašalinti gali būti sudėtinga ar net, kalbant vien apie savarankišką darbą, kartais net ir neįmanoma. Juk kaip gali įsisavinti tai, ko paprasčiau nesupranti? Galiausiai, savarankiškas darbas reikalauja didelės disciplinos, kurios turi anaiptol ne kiekvienas moksleivis.
Papildomos biologijos pamokos su korepetitoriumi – kita, įprastai – gerokai efektyvesnė alternatyva, rekomenduojama moksleiviams, norintiems gilinti žinias bei tinkamai pasiruošti biologijos valstybiniam egzaminui. Pamokos su korepetitoriumi vyksta individualiai, tad vaikas sulaukia būtent individualiu jo atveju reikalingo dėmesio, apimančio būtinybę gilintis į konkrečias, neaiškumą keliančias temas, atsižvelgimą į individualų mokymosi tempą, stilių ir pan. O tai, savaime suprantama, leidžia tikėtis ir geresnių mokymosi rezultatų, kurie atsispindi ne tik mokomojo dalyko (šiuo atveju – biologijos) įvertinimuose, bet ir išlaikyto valstybinio egzamino bale.