Sakoma, kad geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų išgirsti. Šia patarle vadovaudamiesi Plungės rajono savivaldybės tarybos Ūkio, ekologijos ir kaimo reikalų komiteto nariai leidosi į trumpą ekskursiją. Tiesa, aptarus kitus klausimus posėdžių salėje, pamatyti, kaip vyksta remonto darbai Lentpjūvės (Plungėje) ir Sodo (Varkaliuose) gatvėse, apžiūrėti uždarosios akcinės bendrovės Telšių regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) nuosavybe tapusią UAB „Veistas“ panoro tik komiteto pirmininkė Daina Martišienė ir narė Gintarė Drackienė.
Lentpjūvės gatvė
Lankantis Plungės Lentpjūvės gatvėje Savivaldybės administracijos direktorius Mindaugas Kaunas kalbėjo, kad čia liko pakloti paskutinį asfalto sluoksnį, nes paklojus pirmą ir antrą reikia paimti mėginius ir sulaukti, kol bus gauti jų atsakymai. Dar kai kur reikia sutvarkyti įvažas, tada bus tvarkomi kelkraščiai. Artimiausiuose planuose – įjungti apšvietimą.
Didžiausia problema šioje gatvėje buvo daugiabutis namas, nes jis gana arti gatvės, kuri gana judri, ja važiuoja krovininis transportas, tad vibracijos išvengti nepavyks.
Svarstyta, jog sutvarkius gatvę reikėtų pagalvoti apie tai, kaip riboti joje greitį. „Greičio ribojimo ženklai tam, kuris nori lėkti, neveikia“, – pastebėjo D. Martišienė.
M. Kaunas užsiminė, jog kelio ženklams yra alternatyva – greičio matuokliai. „Yra galimybių įrengti automatizuotus greičio matavimo prietaisus. Ne viena savivaldybė tai yra padariusi. Pagal įstatymą pusė baudų grįžta į rajono biudžetą, tad kaip ir atsiperka, ir dar lieka“, – paaiškino Savivaldybės administracijos direktorius. Pasak jo, Saugaus eismo organizavimo komisijai jau pateiktas sąrašas gatvių, kuriose tokie prietaisai galėtų atsirasti.
Sodo gatvė
Daugeliui žinoma, kad dėl Varkalių Sodo gatvės remonto teisminiai ginčai tarp Savivaldybės administracijos ir konkurso nelaimėjusios bendrovės „Plungės lagūna“ užsitęsė iki spalio mėnesio. Tad dar vasarą galėję prasidėti darbai iš tikro prasidėjo tik spalį ir visiems aišku, kad iki metų pabaigos gatvei tvarkyti skirtų lėšų panaudoti jau nepavyks.
„Planas – kiek įmanoma daugiau pinigų panaudoti šiais metais“, – trumpai konstatavo M. Kaunas.
Sodo gatvės remonto darbai, kurių ėmėsi „Plungės Jonis-S“, pradėti nuo Pušies gatvės. Jau nufrezuotas asfaltas, klojami lietaus nuotekų tinklai. Jei tik leis oro sąlygos, planuojama pakloti visus lietaus nuotekų tinklus ir kiek įmanoma gatvės pagrindų.
Prie atvažiavusiųjų priėjęs rangovo atstovas užsiminė, jog jau ketinama pradėti dėti bortelius. „Šiaip tai žingsniais eisime per visą gatvės plotį, kad nereikėtų uždaryti eismo“, – patikino jis.
Tiesa, Lietuvos automobilių kelių direkcija šiemet apmokės tik tuos darbus, kurie bus įtraukti į aktą iki gruodžio 8 dienos, tad realiai Sodo gatvėje kelininkai galės dirbti kiek ilgiau nei 2 savaites.
Bendras Sodo gatvės ilgis – apie 1 km. Šiemet planuojama įveikti 300–400 metrų.
Nebaigti darbai bus tęsiami kitais metais. Pasak M. Kauno, dėl to, kad didžiąją dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų teks grąžinti, finansavimas ateinančiais metais nenukentės. „Didžiausias minusas – tai, kad gyventojai neturės sutvarkytos gatvės, o ir kitos gatvės, esančios sąraše, nusikelia vėlesniam laikui“, – sakė administracijos direktorius.
UAB „Veistas“
Apie Telšių regiono atliekų tvarkymo centro ketinimus pirkti UAB „Veistas“ akcijas „Plungė“ yra rašiusi ne vieną kartą. Didysis metų sandoris jau įvyko – bendrovė nuo spalio 28-osios vakaro tapo TRATC-o nuosavybe. Kaip ir buvo kalbama, pirkinys kainavo 200 tūkst. eurų.
Kaip sakė kelias savaites UAB „Veistas“ direktoriumi dirbantis Vaidotas Skierus, bendrovėje pasikeitė tik valdžia: direktorius, gamybos vadovas, apskaitininkė, vyr. technologas ir automatikas. Visi darbuotojai liko. „Norėjome perimti status quo, taip, kaip yra. Nesikeičia nei pareigybės, nei atlyginimai, nei darbo pobūdis. Darbuotojai visa tai žinojo, su jais buvo kalbėta, kad taip bus, ir jie suprato. Iš traktorininkų, operatorių ir rūšiuotojų neišėjo niekas. Gamybos vadovas ir aš esame nauji žmonės, bandantys suvokti, kur papuolėme“, – kalbėjo V. Skierus.
Pasikeitus savininkui bendrovės veikloje didelių pokyčių neįvyko. Kaip teigė V. Skierus, tik truputį pasikoregavo rūšiavimo linijos darbo laikas – dirbama pamainomis nuo 8 iki 21 val. Taip yra dėl to, kad atliekos į mechaninio ir biologinio apdirbimo gamyklą pradedamos vežti tik po pietų. Be to, labai daug atliekų atgabenama savaitgaliais.
„Būtų gerai, kad kai bus rengiami nauji pirkimai vežėjams, kažkaip padarytų, kad nevežtų sekmadienį. Jei tai pavyktų pasiekti, mums labai palengvintų gyvenimą“, – svarstė V. Skierus.
Prakalbus apie ekonominę šio pirkinio naudą M. Kaunas sakė: „Pirmais metais tos naudos gal ir nebus, bet žiūrint į ateitį ji turėtų būti. Kadangi dabar viskas vienose rankose, kaštai turėtų mažėti, taupymas turi atsirasti.“
de veisto tai pazystu kas dirba, tai nuo 8 iki 21 val dirba jau nuo tada kai prasidejo covid.