Ko gero, taip galima apibūdinti moksleivius, kurie pastaruoju metu gerokai mažesniu nei įprasta autobusu (Nr. 7, 8 ar 8A maršrutais) po pamokų važiuoja namo – sodų bendrijų ar Prūsalių pusėn.
Mokiniai esamą situaciją apibūdina taip: autobusas kone perpus mažesnis nei įprasta, sėdimųjų vietų nedaug, o stovinčiųjų prilipa tiek, kad net įsikibti nelieka kur. „Vieni ant kitų griūvame, mažesnius spaudžiame, netgi durys nebeužsidaro“, – pasakojo pirmadienio popietę po pamokų į namus važiavę moksleiviai. O kai vienas iš jų paklausė, kas atsakytų, jei įvyktų avarija ir susigrūdę vaikai nukentėtų, vairuotojas neva tik atrėžęs – nepatinka, nevažiuok.
Prie prekybos centro „Maxima“, kur sulipa „Ryto“ pagrindinės mokyklos moksleiviai, didelės bėdos dar nėra. Tačiau kuo toliau, tuo blogiau – mokinių įlipa ir prie Akademiko Adolfo Jucio pagrindinės mokyklos, ir miesto centre, ir prie „Saulės“ gimnazijos. O išlipti pradeda tik miesto pakraštyje, užmiestyje. Tiesa, buvo atvejų, kaip teigia moksleiviai, kad prie gimnazijos dalis vaikų net nebeįtilpdavo.
Minėtieji maršrutai (Nr. 7, 8 ir 8A) priklauso Plungės autobusų parkui.
Įmonės direktorius Rimantas Kmieliauskas patvirtino, kad didelės talpos autobusai kartais keičiami neseniai įsigytu „Mercedes Benz“, kuriame – 14 sėdimųjų ir pakankamai daug stovimųjų vietų.
R. Kmieliausko teigimu, spalio 15-ąją buvo tiriamas keleivių srautas – išsiaiškinta, kada važiuojančiųjų daug, o kada galima siųsti ir mažesnį autobusą. „Aš pats visą dieną važinėjau miesto autobusais įvairiais maršrutais ir galiu teigti, kad popietėmis daug keleivių nebūna“, – sakė R. Kmieliauskas.
Plungės autobusų parkas šį rudenį įsigijo mažesnį, o kartu ir ekonomiškesnį autobusą, kuriuo kartais ir pakeičia didžiuosius miesto autobusus. Taip norima sutaupyti, juolab kad tais dideliais autobusais neretai vos keli žmonės važiuoja. „Man Savivaldybėje vis priekaištaujama, kad netaupau. Taigi įsigijome autobusą, kuris padės mažiau išleisti“, – kalbėjo autobusų parko vadovas.
Anot jo, iš ryto visi moksleiviai vienu metu važiuoja į pamokas. Tuomet jie į mažąją autobusą tikrai netilptų, todėl visuomet siunčiami didieji. Po pietų, siekiant taupyti (mat naujasis autobusas sunaudoja 15 l/100 km degalų, didelis – 40 l/100 km), važiuoja mažesnis. Anot R. Kmieliausko, kadangi mokiniams pamokos baigiasi skirtingu laiku, keleiviai pasiskirsto – vieni važiuoja ankstesniu reisu, kiti vėlesniu.
Direktoriaus manymu, moksleiviai pernelyg daug reikalauja. Visi jie norėtų sėdėti, o jei jau tenka pastovėti, pretenzijas reiškia.
O kas, jei vaikai išties važiuoja perpildytame autobuse? Ar saugu, kai keleiviai – it silkės „bačkoje“? R. Kmieliauskas pažadėjo: „Plungės autobusų parkas dėl to kol kas jokių skundų negavo. Pažadu pasidomėti situacija. Jei keleiviai tikrai netelpa, taisysime spragas – kai mokinių gausiau, vėl siųsime didelį autobusą.“