
XV tarptautinis Mykolo Oginskio festivalis praėjusį šeštadienį pakvietė į paskutinį savo koncertą. Visą mėnesį trukusi klasikinės ir kamerinės muzikos šventė, papildyta žirgų konkūru ir moksline konferencija, paliko malonius prisiminimus ir viltį, kad panašių susitikimų su talentingais solistais, muzikais, kitais kūrėjais bus ir ateinančiais metais.
Priminsime, jog Mykolo Oginskio festivalis šiais metais buvo išskirtinis tuo, kad Plungėje jis surengtas jubiliejinį, penkioliktąjį, kartą. Šis renginys, be abejo, per tiek metų turi jau suformavęs savas tradicijas, tačiau kaskart čia nepamirštamas ir netikėtumo faktorius. Klausytojams ir žiūrovams kasmet suteikiama proga pasigėrėti Lietuvoje, dažnu atveju ir svečiose šalyse, garsių solistų, orkestrų pasirodymais, sulaukiama svečių iš užsienio.
Šiųmečio festivalio programa taip pat buvo įdomi. Atidarymo koncerte pasirodė Lietuvos kamerinis orkestras. Ne mažiau įspūdingas buvo ir rugsėjo viduryje įvykęs Kauno miesto simfoninio orkestro koncertas.
Deja, bet pasaulinė pandemija paliko pėdsaką Mykolo Oginskio festivalio programoje: į Plungę dėl šios priežasties neatvyko ne tik atidarymo koncerte pasirodyti turėjęs choras „Vilnius“ su solistais, bet ir kamerinis ansamblis „Multicamerata“ iš Lenkijos.
Įprasta, kad festivalio metu vienas savaitgalis skiriamas ir tarptautinei mokslinei konferencijai. Šį kartą duoklė atiduota Žemaitijai: tema – „Prisimenant Žemaitiją: tarp įvaizdžių, prisiminimų ir kolektyvinės atminties vaizdinių“. Žemaičių dailės muziejuje vykusi konferencija organizuota kaip 8-osios pasaulio žemaičių dailės parodos renginys. Skaitydami pranešimus Lietuvos ir Lenkijos mokslininkai nagrinėjo, kokie žemaičių ir Žemaitijos vaizdiniai pateikiami vokiečių, lenkų, žydų raštijoje, aiškinosi, kokie žemaičių herojai buvo įamžinti mene ir kokia tokių paminklų kultūra vyrauja Žemaitijoje šiandien. Taip pat buvo pristatyti ryškiausi Žemaitijos menininkai, savo kūryboje fiksuojantys įvairius „žemaitiškumo kodus“.
Žemaičių dailės muziejus minėtąją konferenciją suorganizavo su savo partneriais Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutu, Lietuvos istorijos institutu ir Vilniaus dailės akademija.
Po konferencijos buvo galima pasigėrėti kamerinės muzikos koncertu: Tarptautinio Mykolo Oginskio festivalio scenoje pasirodė Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Čiurlionio kvartetas. Kartu su juo grojo ir birbynininkas Vytautas Kiminius.
Be jokios abejonės, prisiekę festivalio gerbėjai nudžiugo išgirdę, jog šiemetinėje programoje buvo numatytas pasaulinę šlovę pelnęs miuziklas „Smuikininkas ant stogo“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektaklis žirgyno salėje sulaukė ypač didelio žiūrovų susidomėjimo.
Jubiliejinio Mykolo Oginskio festivalio finalinis koncertas įvyko praėjusį šeštadienį. Baigiamuoju akcentu tapo Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertas, skirtas Ludwigo van Beethoveno 250-osioms gimimo metinėms. Koncertui dirigavo festivalio meno vadovas, Nacionalinio simfoninio orkestro garbės dirigentas, Plungės garbės pilietis profesorius Juozas Domarkas.
Po koncerto Plungiškių draugijos viceprezidentė Genovaitė Žiobakienė dėkojo festivalio dalyviams, renginiuose dalyvavusiems žiūrovams ir vylėsi, jog pasisveikinti su visais bus proga ir kitąmet – juk Mykolo Oginskio festivalis per tiek metų tapo svarbia Plungės kultūrinio gyvenimo dalimi.