Prieš porą mėnesių rašėme apie kelio Plungė–Mažeikiai ruožą nuo Vilkų sankryžos link Žemaičių Kalvarijos ir Sedos. Tada vairuotojai piktinosi, kad prasivėrusios duobės „gaudė“ ne vieną automobilį, todėl netrūko prakirstų padangų, sulankstytų ratlankių… Šiandien situacija ne pagerėjusi, o dar blogesnė: duobės tik gilėja. „Per mėnesį teko keisti dvi padangas“, – pyko į redakciją paskambinęs Vytautas Buivydas. Jo manymu, šio kelio būklė yra kritiška ir to įrodymas – vienu metu pakelėje su prakirstomis padangomis stovinčios net kelios mašinos.
V. Buivydas sakė, kad tragiška minėtojo kelio būklė – jau kasmetinė problema, tikrai tai nėra tik šios žiemos orų pasekmė. Todėl ir stebina, kad laiku nesiimama konkrečių šios situacijos sprendimų. „Kelias būdavo blogas visada, bet taip blogai kaip šiemet dar tikrai nėra buvę“, – komentavo vyras, kuriam pačiam teko pirkti naujas padangas. V. Buivydas pažymėjo, jog net lėtai tokia danga važiuojantis automobilis neišvengia duobių. „Riedi kaip per minų lauką. Tą dieną, kai prakirtau padangą, be manęs, pakelėje dėl tos pačios bėdos buvo sustoję trys automobiliai“, –
kalbėjo vyras.
Vytautas įsitikinęs, kad toks kelias, koks dabar yra važiuojant nuo Vilkų sankryžos link Žemaičių Kalvarijos, kelia rimtą susirūpinimą dėl eismo saugumo. Esą neapdairesni vairuotojai, susidūrę su duobėtu ruožu, gali ir į griovį nuvažiuoti, atsitrenkti į atitvarus ar netgi išvažiuoti į priešingą eismo juostą. Bet kokiu atveju iki skaudžios nelaimės labai arti.
„Būtina ką nors daryti, nes laukti pavasario, kai galbūt prasidės kelio remonto darbai, – ne išeitis. „Kelių priežiūrą“ tikrai galėtume pavadinti „Kelių nepriežiūra“. Truputį duobes palopo, bet iš to jokios naudos“, – pyko vyras ir pridūrė, jog už to kelio priežiūrą atsakinga bendrovė tikrai galėtų dirbti geriau.
Kad išsiaiškintų situaciją, mūsų pašnekovas nepatingėjo paieškoti informacijos ir kreiptis paaiškinimo dėl tokios tragiškos kelio dangos būklės. Netgi ir susisiekimo ministrui rašęs. Taip pat išgirdęs, jog pranešimų ir skundų būtent dėl mūsų minimo ruožo atsakingos institucijos sulaukia kasdien ir ne po vieną.
Dar sykį į akcinę bendrovę „Kelių priežiūra“ kreipėmės ir mes.
Šios bendrovės Komunikacijos skyriaus vadovė Giedrė Čekavičienė komentavo: „Visoje Lietuvoje kelių duobės šiuo metu yra labai opi problema. Dėl atodrėkio keliuose jų atsiranda kasdien. Žiemą buvo daug temperatūros svyravimų iš pliuso į minusą, tai stipriai veikia ilgai neatnaujintą dangą – į jos konstrukciją patenka vanduo ir ten dėl pasikartojančių užšalimo ciklų atveria išdaužas. Tame pačiame kelyje gali atsiverti dešimtys duobių, vieną užtaisius, atsiranda kita. Prioritetas skiriamas pavojingoms išdaužoms, t. y. didesnėms kaip 0,1 kv. m ploto ir gilesnėms nei 40 mm.
Vairuotojų prašoma būti budriems, ypač važiuojant vietomis, kur sunku įžiūrėti galimą duobę, pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, lyjant lietui ar po jo, kai duobes užpildo vanduo ir kartais sunku įvertinti, kokio dydžio ir gylio gali būti ištrupėjusi kelio dalis.
Apie pavojingas išdaužas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui, vairuotojai gali informuoti trumpuoju Eismo informacijos centro telefonu 1871, telefonais +370 5 232 9600, +370 615 49300.
Dėl kelio remonto mūsų įmonė sprendimų nepriima, tad reikėtų kreiptis į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją.“
Žinoma, paaiškinimo kreipėmės ir į ją.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas dėl kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė (Nr. 164) tvarkymo perspektyvų informavo, jog valstybinės reikšmės krašto keliai yra rekonstruojami ar remontuojami atsižvelgiant į parengtą ir viešai matomą prioritetinę eilę: krasto_keliai_prioritetine_eile_2021.pdf (lakd.lt), kuri suformuota pagal tam tikrą metodiką.
„Kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožai yra skirtingose minėtosios eilės vietose (36, 42, 52, 91, 103, 114 ir t. t.), todėl jų rekonstravimo ar remonto darbai bus atliekami skirtingu metu. Šiais metais planuojame atlikti paprastąjį kelio Nr. 164 remontą ruože nuo 5,01 iki 15,45 km“, – komentavo E. Tamariūnas.
O dėl kelio priežiūros, jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad žiemą oro sąlygos neleidžia atlikti tinkamo pažaidų pašalinimo (karšto asfalto mišiniu), todėl kelyje atsirandančios išdaužos yra užtaisomos laikinomis priemonėmis – šalto asfalto mišiniu. Pavasarį, nusistovėjus tinkamoms oro sąlygoms, pradedami vykdyti per žiemą atsiradusių pažaidų (plyšių, duobių, nusėdimų) tvarkymo darbai.
kelio duobių lopymas – pastovi pinigų kasykla kelininkams, todėl nereikia nereikia stebėtis tokiu biurokratiniu požiūriu. Kaune buvo ta pati situacija, kol valdžia nepasikeitė..