
Praėjusią savaitę Savivaldybės taryba pagirtinai stropiai rinkosi į posėdį – dalyvavo visi (o tai itin retas atvejis!) 25 tarybos nariai. Tiesa, posėdžiui baigiantis ir politikų skaičius pamažu tirpo. Darbotvarkėje buvo numatyta kone keturiasdešimt klausimų, bene ilgiausiai sugaišta sprendžiant V. Mačernio gatvės gyventojų problemą – kad dėl pristatytų automobilių nebeįmanoma pravažiuoti pro 21, 23, 25 ir 27 minėtosios gatvės namus, o pravažiavimas pro 39-ąjį namą užtvertas bloku.
V. Mačernio g. 39-ojo namo gyventojai ne vieną kartą kreipėsi į Savivaldybės saugaus eismo organizavimo komisiją, prašydami, kad būtų uždarytas pravažiavimas pro jų kiemą. Savo prašymą žmonės motyvavo tuo, kad gatvelė siaura, ja suka daug pravažiuojančių automobilių, todėl nesaugu. O ką daryti tolimesnių namų – 41, 43, 43A, 45, 47 – gyventojams? Jie, esą, tegu važiuoja platesne pagrindine gatve, t. y. pro 21, 23, 25, 27 namus.
Saugaus eismo komisija 39-ojo namo gyventojų prašymą tenkino. Kaip sakė tos komisijos pirmininkas vicemeras Mindaugas Jurčius, atmesti ar netenkinti prašymo nebuvo galimybės, mat gyventojai pateikė dokumentą, įrodantį, kad pro jų namą sukanti gatvelė nėra servitutinė, yra jų namui priskirtame sklype ir priklauso tik jiems. Gavę komisijos palaiminimą, gyventojai gatvelę užtvėrė, pastatytdami bloką. Taigi pravažiuojančiųjų neliko, gyventojai – saugūs ir laimingi.
Tačiau tai tik sukiršino V. Mačernio gatvės gyventojus. Ypač nepatenkinti liko toliau esančių V. Mačernio g. 41, 43, 43A, 45, 47 namų gyventojai. Mat uždarius minėtąjį pravažiavimą, visi automobiliai priversti sutilpti į pagrindinę gatvę – pro 21, 23, 25 ir 27 namus. Dėl to eismas toje vietoje tapo gerokai intensyvesnis. Juolab kad ir automobiliai prie šių namų statomi net keliomis eilėmis.
V. Mačernio g. 41, 43, 43A, 45, 47 namų gyventojai Savivaldybei pateikė prašymą įvesti tvarką – kad gyventojai važiuojamojoje gatvės dalyje nestatytų automobilių arba, kad būtų leidžiama važiuoti pro 39-ąjį namą.
Šį klausimą Savivaldybės tarybai pristatęs Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vyr. specialistas Vaclovas Matavičius sakė matąs išeitį – prie minėtųjų namų esančią žaliąją zoną paversti automobilių stovėjimo aikštele. Tada mašinos nebestovėtų važiuojamojoje dalyje, gatvėje taptų erdviau.
Savivaldybės tarybos nariai dėl susiklosčiusios padėties kaltino ir neveiklią Savivaldybės administraciją, ir Saugaus eismo organizavimo komisiją. Anot politikų, Savivaldybės administracija turėtų išanalizuoti situaciją, parengti ir tarybai pasiūlyti priimtiniausią problemos sprendimo būdą. „Kad nereikėtų čia mums ilgiausiai diskutuoti, ginčytis ir savo išmintį rodyti. Manau, ieškodami problemos sprendimo būdų, mes dirbame savivaldybės administracijos darbą“, – sakė tarybos narys Audrius Klišonis.
Meras Albinas Klimas šį klausimą pasiūlė spręsti Saugaus eismo organizavimo komisijai: „Siūlau šaukti neeilinį komisijos posėdį!“ Išgirdęs kolegų replikas „o kodėl neeilinį?“, meras pridėjo: „Galima ir eilinį…“ A. Klišonis jam prieštaravo: „Saugaus eismo organizavimo komisija jau parodė savo neįgalumą – problemą žinojo, bet, kaip strutis, įkišo galvą į smėlį ir nieko nedarė. O tai, ką padarė, tik pablogino padėtį gyventojams.“
Prieš komisiją burnojo ir tarybos narys Tomas Raudys: „Situacija konfliktinė. Vicemeras ir jo vadovaujama komisija ją žinojo, bet tylėjo. O dabar turėsim problemų per visą pilvą.“
Tarybos narys Audrius Misiūnas sakė tame rajone gyvenęs ir problemą gerai žinąs. Anot jo, gyventojų pasipiktinimas pagrįstas, o taryba… tik padiskutuos ir jokio sprendimo šiuo klausimu nepriims. „Kai šitaip elgiamasi, manau, gyventojai turi teisę ateiti čia su šakėmis ir visus mus išvaryti iš čia“, – kalbėjo A. Misiūnas.
Taip ir įvyko – taryba tik padiskutavo, kiekvienas panorėjęs parodė savo išmintį, o sprendimas… liko už borto. Vis dėlto nutarta: Savivaldybės administracija privalo išanalizuoti padėtį ir spalį Savivaldybės tarybai teikti problemos sprendimo variantus. Taigi reikia laukti mėnesio pabaigos. Tiesa, jei bus nuspręsta įrengti automobilių stovėjimo aikštelę, nežinia, kada tas sprendimas bus įgyvendintas – juk biudžetas tuščias ir dar skylėtas…