Rugsėjo 8-ąją, ketvirtadienį, baigiantis darbo dienai, redakcija sulaukė telefono skambučio iš I. Končiaus gatvės 7-ojo namo. „Trečia diena rūsiai patvinę, įeiti neįmanoma, tvyro fekalijų smarvė, o ten esame ir daržoves, ir kitas atsargas susidėję. Kiek dar turėsime tą dvoką uostyti?“ – kalbėjo paskambinusi plungiškė.
Moteris pasakojo, kad šiame name ji gyvena 23 metus ir nė karto tokių nemalonumų nebuvo. „Buvo atvykę iš „Plungės vandenų“. Pasižiūrėjo ir išvažiavo. Kreipėmės į „Plungės būstą“ – jokio efekto“, – skundėsi ji.
Pasak plungiškės, visiems laiptinės gyventojams aišku, jog problema kilo dėl užsikimšusios kanalizacijos. „Tegul atvažiuoja nors vandens ištraukti, o „brudą“ patys išsivalysime. Prasmirs daržovės, reiks viską išmesti“, – guodėsi skambinusioji.
Nuvažiavome, užfiksavome. Gaila, bet smarvės nei per laikraštį, nei per nuotraukas perduoti negalime.
Kitą dieną susisiekėme su savivaldybės įmonės „Plungės būstas“ administratore Jūrate. Ji patvirtino, kad nuo namo pastatymo problema dėl užsikimšusios kanalizacijos iškilo pirmą kartą.
„Paaiškėjo, kad buvo užkimštas kanalizacijos stovas. O kas jį užkimšo? Tik patys gyventojai“, – kalbėjo administratorė.
„Plungės būsto“ darbuotoja paaiškino, jog sulaukus informacijos apie tai, kad I. Končiaus gatvės 7-ojo namo vienos laiptinės rūsiai tvinsta, buvo iškviesti uždarosios akcinės bendrovės „Plungės vandenys“ meistrai. Pradėta ieškoti problemos „šaknų“.
„Radome, į kurį sandėliuką plūsta. Tik tą dieną sandėliuko savininko nebuvo, o susisiekus paaiškėjo, kad jis dirba ne Plungėje. Tad reikėjo laukti, kada šeimininkas įleis meistrus į rūsį“, – pasakojo administratorė.
Galiausiai prieiga prie kanalizacijos stovo buvo suteikta. Pradėję jį valyti „Plungės vandenų“ darbuotojai ištraukė skudurą, o paskui pradėjo kristi bulvių lupenos ir… žalios bulvės.
Turbūt ne vienam kyla klausimas, kodėl į klozetą reikia mesti žalias bulves? Ko gero, atsakymą gali pateikti tik tas, kuris tai padarė. Anot administratorės Jūratės, užkimšti kanalizaciją galėjo kažkuris iš viduriniųjų laiptinės butų gyventojų. Tik ar kas prisipažins?
Kanalizacijos vamzdis atkimštas, tačiau problema iki galo neišspręsta. „Taip, vanduo liko, nes rūsyje nėra jokio šulinio jam surinkti. Jei gyventojai būtų užsiminę, būtume ieškoję firmos, kuri ištrauktų vandenį ir išvalytų rūsį“, – sakė „Plungės būsto“ administratorė. Tiesa, Plungėje tokių paslaugų niekas neteikia, tad tektų paieškoti kitur.
Administratorė „Plungei“ pažadėjo, jog šią savaitę pasikalbės su laiptinės gyventojais, ar jie sutiktų už paslaugą sumokėti iš savų pinigų, nes, norint panaudoti kaupiamąsias lėšas, reikalingas ir kitų gyventojų sutikimas.
Beje, I. Končiaus gatvės 7-asis namas – Savivaldybės, jame didžioji butų dalis – socialiniai. Administratorės teigimu, yra tik keli butai, kuriuos gyventojai išsipirko, tad klausimas dėl mokėjimo patiems, kaip ir dėl kaimynų sutikimo, lieka atviras.