Šiomis dienomis turėjo paaiškėti, kas artimiausius trejus metus mūsų rajone teiks moksleivių ir keleivių pavėžėjimo paslaugą. Tačiau šis klausimas kol kas neišspręstas. Mat pavėžėjimo paslaugos pirkimo konkursą, kuriame dalyvavo UAB „Plungės autobusų parkas“ ir UAB „Ridvija“ iš Šiaulių, Viešųjų pirkimų komisijai teko nutraukti.
Plungės rajono savivaldybės administracija vietinio susisiekimo priemiesčio (miesto) atskirų maršrutų grupių keleivių ir moksleivių vežėjo parinkimo konkursą paskelbė dar liepos pabaigoje. Iki rugsėjo 20-osios, kuomet buvo atplėšiami vokai, sulaukta dviejų pasiūlymų – konkurse dalyvauti panoro UAB „Plungės autobusų parkas“, paslaugą ketinęs teikti drauge su kitais plungiškiais vežėjais UAB „Keliavežys“ ir UAB „Mivada“ bei Šiaulių mieste registruota UAB „Ridvija“.
Beje, apie šį konkursą Plungės rajono savivaldybės administracija privalėjo skelbti ne tik Lietuvos, bet visos Europos mastu. Taigi visai tikėtina, kad paslauga galėjo atitekti ir užsieniečiams, tačiau pasiūlymų iš kitų šalių nesulaukta.
Atplėšusi vokus, Viešųjų pirkimų komisija pirmiausia nagrinėjo, ar pretendentės atitinka konkurso sąlygose keliamus reikalavimus. Jei abi įmonės būtų atitikusios, konkursą būtų laimėjusi pasiūliusioji mažiausią paslaugos kainą. Deja, nei viena, nei kita įmonė keliamųjų reikalavimų neatitiko. Išanalizavusi gautąją medžiagą, Viešųjų pirkimų komisija konstatavo – tiekėjų pateikti pasiūlymai neatitinka minimalių kvalifikacijos reikalavimų.
Kaip sakė Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja Virginija Jonauskienė, nei „Plungės autobusų parkas“, nei „Ridvija“ neturi tokių transporto priemonių, kokių reikalauta konkurso sąlygose. Kadangi reikalavimų neatitinka abi įmonės, šis viešasis pirkimas dabar sustabdytas – sprendžiama, ką daryti toliau. Gali būti, jog konkursas bus skelbiamas iš naujo, o paslaugą, kaip ir iki šiol pagal jungtinės veiklos sutartį, teiks bendrovės „Plungės autobusų parkas“, „Keliavežys“ ir „Mivada“.
Beje, jei įmonių transporto priemonės būtų atitikusios reikalavimus, panašu, jog konkursą būtų laimėję šiauliškiai vežėjai. Mat jų kaina buvo mažesnė nei „Plungės autobusų parko“.
Šis viešasis pirkimas pagal maršrutus buvo suskirstytas į šešias dalis. Visoms dalims „Ridvijos“ kaina buvo gerokai mažesnė nei plungiškių. Pirmajai daliai: „Ridvija“ – 3,12 Lt/km, „Plungės autobusų parkas“ – 3,40 Lt/km; antrajai: 3,13 Lt ir 3,40 Lt; trečiajai: 3,21 Lt ir 3,40 Lt; ketvirtajai ir penktajai: 3,15 Lt ir 3,40 Lt, šeštajai: 3,51 Lt ir 3,87 Lt. Taigi plungiškių autobusus Plungėje ir užmiestyje būtų pakeitę šiauliškių. Tačiau taip jau išėjo, kad nė kuri įmonė paslaugos neapžiojo.
UAB „Plungės autobusų parkas“ direktorius Rimantas Kmieliauskas dar iki konkurso baiminosi, kad paslaugą iš jų gali paveržti Šiaulių vežėjai, o tai „Plungės autobusų parkui“ būtų tolygu pasmerkimui myriop.
Pasak R. Kmieliausko, šio konkurso metu vežėjams buvo keliami ypatingi, sunkiai įvykdomi europinio lygio reikalavimai. Vienas iš tokių – kad miesto keleiviai būtų vežami specialiais miesto tipo žemagrindžiais autobusais. „Bet nei mes, nei šiauliškiai tokių neturime. Net Klaipėdoje tokių nėra daug“, – sakė „Plungės autobusų parko“ direktorius. Jei konkursas bus skelbiamas iš naujo, plungiškiai vežėjai pasirengę dar kartą išbandyti jame savo jėgas.