
Dažnas plungiškis, paklaustas, kokia didžiausia miesto problema, atsakytų: nuolat uždaryta geležinkelio pervaža. Dėl jos stringa eismas, žmonės gaišta laiką, eikvoja degalus ir t. t. Tikimasi, jog po kelerių metų skauduliu vadinamos problemos mieste neliks – juk po geležinkeliu planuojama įrengti tunelį. Tačiau ir iki tunelio šią opą žadama šiek tiek „apgydyti“, įrengiant keturias apie uždarytą pervažą įspėjančias švieslentes.
Kaip sakė Plungės rajono savivaldybės meras Albinas Klimas, švieslentės Plungės mieste bus įrengtos AB „Lietuvos geležinkeliai“ iniciatyva ir lėšomis. „Plungiškiai jau daug metų kenčia nuo šios problemos. „Lietuvos geležinkelius“ vis atakavome prašymais kažkaip spręsti šią bėdą. Atrodo, pagaliau esame išgirsti“, – pasakojo meras A. Klimas.
„Lietuvos geležinkeliai“ ketina finansuoti keturių švieslenčių įrengimą – po dvi iš abiejų geležinkelio pusių.
Pirmoji švieslentė nuo miesto pusės turėtų būti įrengta Dariaus ir Girėno gatvėje, ties posūkiu į S. Nėries gatvę. Įrenginys stovės tokioje vietoje, kad jį matytų ir atvažiuojantieji nuo centro pusės, ir iš S. Nėries gatvės. Antroji švieslentė – taip pat Dariaus ir Girėno gatvėje, priešais posūkį į Stoties gatvę.
Iš kitos – nuo Babrungo kaimo – pusės pirmoji švieslentė bus taip pat Dariaus ir Girėno gatvėje, priešais posūkį į Blendžiavos gatvę (žvyrkelį, kuriuo galima išvažiuoti į Mažeikių-Plungės-Tauragės kelią).
Pasak mero, svarstomas ir kitas variantas – gal švieslentę rengti pačiame Mažeikių-Plungės-Tauragės kelyje, prieš pirmąjį posūkį į Plungę. Antroji švieslentė stovės jau arčiau geležinkelio pervažos – prie Dariaus ir Girėno gatvės sankirtos su Lentpjūvės gatve.
Planuojamosios įrengti švieslentės rodys ne tik tai, kad pervaža uždaryta, bet ir laiką – kada ji bus atidaryta. Tai didelis patogumas vairuotojams – naujovė žmonėms padės taupyti ir laiką, ir kurą. Mat matydamas, kada pervaža bus atidaryta, žmogus galės apsispręsti, kaip jam naudingiau – lukterėti prie uždarytos pervažos ar geriau jau paaukoti degalus ir keliais kilometrais pailginti kelią. Dabar, kai pervaža uždaroma nežinia kuriam laikui, į nuostolių sąrašą galime įskaičiuoti ne tik laiką ir kurą, bet dar ir… sugadintus nervus.
Jei trikdžių šiam projektui nebus, dar šiemet jis turėtų startuoti.