
Antradienį į posėdį rinkosi atnaujintos sudėties Plungės rajono saugaus eismo organizavimo komisija. Pirmajame posėdyje išnagrinėti gyventojų prašymai, atkreiptas dėmesys į eismo saugumo trūkumus mieste.
Sudėtis
Naująją Saugaus eismo organizavimo komisiją sudarys Savivaldybės tarybos narys Robertas Endrikas (komisijos pirmininkas), Savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Arvydas Liutika, Savivaldybės tarybos narys Česlovas Kerpauskas, Savivaldybės administracijos Juridinio ir personalo administravimo skyriaus vyr. specialistas Antanas Gedrimas, Plungės rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyresnysis tyrėjas Vaidas Kurmis ir Modestas Grumblys, atstovaujantis vairuotojams.
Komisijos pirmininkas R. Endrikas palinkėjo kolegoms gero darbo ir siūlė į posėdžius rinktis ne tik sulaukus prašymų, bet ir su savo pasiūlymais, sprendimų variantais.
Prašymai
Leidimo pakeisti kelio ženklą „Sustoti draudžiama“ į „Stovėti draudžiama“ Plungės Senamiesčio aikštėje prie knygyno prašė uždarosios akcinės bendrovės „Kontrus“ ir „Skonio fabrikas“. Nurodoma, kad dabartinis ženklas apsunkina prekių atvežimą.
Komisija prašymą tenkino.
Prašymą apriboti greitį iki 30 km/val. pateikė Babrungo seniūnijos Pušelės gatvės gyventojai. Žmonės nurodė, kad, vykstant kitos gatvės remontui, automobiliai iš Žemaitijos gatvės į aplinkkelį važiuoja jų gatve ir gana greitai. Taip pat pažymėta, kad nepaisoma ženklo, ribojančio sunkiasvorio transporto svorį.
„Galiu pasakyti, kad visas miestas tokiais ženklais apstatytas. Bet vis tiek matome sunkiasvorių miesto centre. Aptarnaujantysis transportas gali važiuoti ir esant tokiam ženklui“, – kalbėjo V. Kurmis.
Komisija tenkino žmonių prašymą gatvėje apriboti greitį bent jau iki tol, kol baigsis aplink vykstantis gatvių remontas. Pasibaigus darbams, automobilių srautai turėtų pasiskirstyti ir problemos nelikti.
Nausodžio seniūnijos Varkalių kaimo Sodų gatvės gyventojai pateikė prašymą pastatyti ženklą „Gyvenamoji zona“ ir apriboti sunkiasvorio transporto eismą.
Posėdyje dalyvaujantys gatvės atstovai sakė, jog sunkiasvoris transportas labai gadina kelią, o greitai lekiantys automobiliai kelia grėsmę pėstiesiems.
Kaip jau ne kartą ankstesniuose posėdžiuose kalbėta, komisijos narių manymu, greičio ribojimo ženklas įtakos turės tik drausmingiems vairuotojams. Be to, Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad gyvenvietėse galima važiuoti ne didesniu nei 50 km/val. greičiu, jei nenurodyta kitaip. Galiausiai sutarta, jog dalyje Sodų gatvės, nuo Pušies g. iki Kulių g., bus pastatytas ženklas, draudžiantis gatve važiuoti technikai, sunkesnei nei 8 tonos.
Pagalbos dėl ilgus metus besitęsiančios problemos į Saugaus eismo organizavimo komisiją kreipėsi Nausodžio seniūnijos Vieštovėnų kaimo Čiurlenio gatvėje gyvenanti moteris. Ji pasakojo, kad prieš 15 metų savo lėšomis įrengė kelią, kuriuo naudojasi ji ir dar vienas kaimynas.
„Nuo to laiko vargstu. Kaimynas dirba pas ūkininką, tad gavęs traktorių tuo keliuku važinėja. Pavasarį ir rudenį būna tragedija, o prisidėti prie remonto jis nenori“, – dėstė moteris.
Aiškindamasi situaciją komisija nerado jokios kitos išeities, kaip tik informuoti seniūną, kad jis naudotųsi teise be atskiro leidimo rudenį ir pavasarį statyti ženklą, draudžiantį keliuku važiuoti sunkiasvorėms transporto priemonėms. O V. Kurmis moteriai siūlė kreiptis civiline tvarka į teismą dėl patirtos žalos.
Pastabos ir pasiūlymai
Su prašymu išaiškinti, kokia situacija yra su ženklinimu prie vieno Plungės J. Žilevičiaus skersgatvio namų, kreipėsi V. Kurmis. Anot jo, nežinia, ar minimoje vietoje turi būti nubrėžta geltona linija, nes vienu metu jos nebuvo, dabar ji atsiradusi.
A. Liutika priminė, jog statant prekybos centrą „Maxima XX“ ir įrengiant automobilių stovėjimo aikštelę, kad nebūtų užstatomas įvažiavimas į gyvenamojo namo kiemą, buvo priimtas sprendimas nubrėžti geltoną liniją.
„Trūksta tvarkos. Jei buvo priimtas sprendimas, kad turi būti linija, ji ir turi būti“, – gana piktai savo nuomonę dėstė V. Kurmis.
Taigi komisijos sprendimas – palei visą J. Žilevičiaus skersgatvio 4-ojo namo tvorą atnaujinti ištisinę geltoną liniją, draudžiančią užstatyti įvažiavimą į žmonių kiemą.
Komisija pritarė ir dar keliems policijos pareigūno siūlymams.
Pirmasis – prie Vėjo ir Purienų gatvių sankryžos, Vėjo gatvėje, pastatyti įspėjamąjį ženklą „Duoti kelią“.
Dar viena problemiška vieta – Žaltakalnio ir Kalniškių gatvių sankryža. „Toje vietoje įvyko daug eismo nelaimių. Laimei, be skaudžių pasekmių. Ilgai sprendėme, kokios to priežastys, nes matomumas ten geras“, – kalbėjo V. Kurmis.
Jo manymu, tokia situacija klostosi dėl to, kad važiuojant nuo Rietavo pusės link sankryžos leidžiamas 70 km/val. greitis, o važiuojant nuo J. Tumo-Vaižganto gatvės – 50 km/val. Greičiausiai dėl to iš Kalniškių gatvės ar į ją važiuojantieji mano, kad visame ruože greitis vienodas, neįvertina atvažiuojančių automobilių greičio, bando „prašokti“ ir neišvengia susidūrimo.
Komisija nusprendė kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją su siūlymu įvertinti esamą situaciją ir visame ruože palikti greičio ribojimą iki 50 km/val.
Nemažai pasiūlymų turėjo ir naujas Saugaus eismo organizavimo komisijos narys M. Grumblys. Visų pirma atkreipė dėmesį į automobilių prasilenkimo problemą Telšių gatvėje nuo 19-ojo iki 23-iojo namo. Tad siūlė ties sankryža su Telšių skersgatviu nedideliuose ruožuose į vieną ir kitą pusę pastatyti ženklus, draudžiančius sustoti.
Komisijos nario siūlymui kolegos pritarė.
Neprieštarauta ir siūlymui Kalniškių gatvės dalyje nuo Laisvės iki Rietavo gatvių įrengti bent tris greitį mažinančius kalnelius. Sprendimo motyvas – pakloti šaligatvių siauroje gatvėje nėra galimybės, o pėsčiųjų, ypač mokinių, judėjimas intensyvus. Tiesa, konkrečias vietas komisija turėtų parinkti išvažiuojamojo posėdžio metu.
Komisija kreipsis į Savivaldybės administraciją su prašymu pakoreguoti vadinamąjį keturių gatvių rekonstrukcijos projektą ir jame numatyti Minijos gatvėje, prie Senamiesčio mokyklos, įrengti šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją.
R. Endriko siūlymams įrengti pėsčiųjų perėjas S. Nėries gatvėje ties lopšeliu-darželiu „Nykštukas“ ir V. Mačernio ir A. Vaišvilos gatvių sankryžoje taip pat pritarta.
„Dar norėčiau atkreipti dėmesį ir gal būtų galima įpareigoti bendroves, tvarkančias gatves, kad išfrezuotas duobes tuoj pat užtaisytų, o nepaliktų jų 3–4 dienas neužpiltų“, – pridūrė M. Grumblys. Ir šiuo atveju kritikos strėlės krito į miesto seniūno Gintaro Domarko daržą, kad jis esą nesirūpina ir neprižiūri, kaip vyksta darbai jo valdose.