
Rugsėjo 10-ąją Savivaldybėje surengtas teritorijos tarp Stoties, Dariaus ir Girėno, Žemaitės, Lentpjūvės bei Luknos gatvių detaliojo plano viešasis svarstymas. Dokumentą pristatė jo rengėjai – UAB „Plentprojektas“ (Vilnius) bei šios bendrovės subrangovės UAB „Metroprojektas“ (taip pat iš Vilniaus) atstovai. Svarbiausias šioje teritorijoje numatomas objektas – tunelis po geležinkelio bėgiais.
Geležinkelio pervažą plungiškiai seniai vadina prakeikta vieta. Prie jos ir laikas gaištamas, ir nervai gadinami, bet kitos išeities kol kas nėra. Prieš kelerius metus plungiškius nudžiugino žinia, kad virš geležinkelio bėgių galbūt „išdygs“ viadukas, deja… Šis projektas taip ir liko tik „popieriuje“, jam įgyvendinti koją kišo du dalykai – paminklosaugininkų veto (mat per arti Oginskių dvaro sodybos) ir didžiulė (apie 38 mln. Lt) darbų vertė. Dabar žadamas tunelis, bet taip pat nežinia, ar šis sumanymas irgi neliks tik planavimo dokumentuose.
Konkursą laimėjusi UAB „Plentprojektas“ jau parengė minėtosios teritorijos tarp Stoties, Dariaus ir Girėno, Žemaitės, Lentpjūvės ir Luknos gatvių detalųjį planą, o dabar jau baigia ir techninį projektą. Projektavimo darbams atlikti „Plentprojektas“ pasitelkė dar vieną įmonę – „Metroprojektą“, kuri ėmėsi paties tunelio po geležinkelio bėgiais projektavimo.
Tunelis turėtų būti gelžbetoninės konstrukcijos, 7 metrų gylio ir 58 m ilgio. Dariaus ir Girėno gatvė (nuo centro pusės) į gylį leisis 120 m, paskui tolygiai aukštės 150 m. Įrengiant tunelį, keisis ir kitų gatvių aukštis – Stoties gatvė sankirtoje su Dariaus ir Girėno gatve žemės apie 50-60 centimetrų, Žemaitės gatvė – apie 2 metrus. Eismą prieš tunelį (atvažiuojant nuo centro) reguliuos šviesoforas. Pačiame tunelyje bus dvi eismo juostos ir atskiri (kiek aukščiau įrengti) pėsčiųjų bei dviratininkų takai. Numatytos ir kitos permainos – iš Dariaus ir Girėno gatvės naikinamas įvažiavimas į autobusų stoties teritoriją, kelis privačius sklypus ir Luknos gatvę.
Prieš naikinant Luknos gatvę, planuojama įrengti naują , kuri į Dariaus ir Girėno gatvę „išlįs“ ties sankryža su Lenpjūvės gatve. Tiesa, ateityje toje vietoje žadama įrengti žiedinę sankryžą.
Viešajame detaliojo plano svarstyme dalyvavo verslininkai, sunerimę dėl Luknos gatvės naikinimo. Mat būtent ši gatvė veda į jų įmones, kurių toje pusėje – ne viena ir ne dvi. Verslininkams nepatiko detaliajame plane numatytas naujosios gatvės variantas. Jų manymu, naujoji gatvė būtų ir ilgesnė, ir vestų „į niekur“. Taigi protingiau ją sutrumpinti ir sujungti su dabartine Luknos gatve. Detaliojo plano rengėjai verslininkų pasiūlymui pritarė, taigi naujoji gatvė turėtų būti perbraižyta, juolab kad vietos prie „Babrungo“ pagrindinės mokykos.
Svarstant detalųjį planą, dalyvavo ir šalia geležinkelio bei Dariaus ir Girėno gatvės esančios sodybos savininkas. Nes rengiant tunelį, bus naikinamas įvažiavimas (iš Dariaus ir Girėno gatvės) į jo ir dar kelių žmonių sodybas. Tiesa, gyventojas dėl to didelių pretenzijų neturėjo, mat vietoj dabartinio įvažiavimo bus įrengtas kitas – iš Žemaitės gatvės.
Savininkas dar teiravosi, ar ties jo sodyba bus atraminė sienutė – kad žemė su visu namu nenuslinktų į tunelį, ir dar – ar bus garso izoliacinė sienutė. Gyventojui garantuota – atraminė siena tikrai bus, o garso izoliacinę sieną įsipareigojo įrengti „Lietuvos geležinkeliai“ (tuomet, kai vykdys savo vėžių rekonstrukcijos darbus). Specialistų teigimu, įrengus tunelį, sąlygos šiam gyventojui bus tikrai pagerintos. Mat dabar ir triukšmas, ir dulkės, ir tarša eina tiesiai į jo sodybą, o įrengus tunelį, gatvė liks keliais metrais žemiau. Pats privačios valdos savininkas naujovės nepeikė. „Ta pervaža – Dievo pamiršta, žmonių prakeikta vieta. Gerai, jei tunelis bus įrengtas“, – sakė žmogus.
Visa dokumentacija, kuri reikalinga tuneliui rengti, jau baigiama. Pasak specialistų, paskutinieji taškai turėtų būti sudėlioti spalio mėnesį. O kada galima laukti darbų pradžios? Atsakymo į šį klausimą kol kas nėra. Suprantama, jog vienintelė starto kliūtis – lėšos. O kokia šio projekto vertė? UAB „Plentprojektas“ atstovų teigimu, įrengti tunelį ir sutvarkyti aplinkinę teritoriją atsieis nuo 16 mln. litų. Taigi kai tokia suma „nusileis“ į Plungę, tuomet ir… šviesa tunelio gale įsižiebs.