
Ketvirtadienio popietę vyko Rietavo savivaldybės seniūnų pasitarimas dėl kelių priežiūros. Susirinkime dalyvavo „Telšių regiono kelių“ vadovas Romualdas Kačerauskas. Direktoriui teko išklausyti priekaištų laviną dėl prastų eismo sąlygų jo vadovaujamos įmonės prižiūrimuose keliuose.
Pasitarimui meras Antanas Černeckis pasiruošė iš anksto: sėdęs į automobilį maždaug 150 kilometrų nuriedėjo savivaldybės keliais ir keliukais. Dėl Žemaičių plento ir kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė priekaištų Savivaldybės vadovas neturėjo. Blogiausios važiavimo sąlygos, anot jo, žvyrkeliuose nuo Tverų link Žarėnų ir nuo Tverų link Labardžių. „Atstumą nuo Žemaičių plento link Pajomančio teko važiuoti tik pirma ir antra pavara. Buvau sulaukęs daug nusiskundimų dėl šio kelio, tačiau kol pats savo akimis nepamačiau, netikėjau, kad situacija tikrai tokia prasta. Nėra žmonėms ką pasakyti. Tik su vikšriniu traktoriumi galima važiuoti, o mokykliniai autobusiukai vaikus kasdien į pamokas tokiais keliais veža. Laužome transportą. Savivaldybei priklausančiuose keliuose padėtis geresnė, seniūnai geriau nei kelininkai tvarkosi“, – kalbėjo A. Černeckis.
Keliu Rietavas–Tverai, dėl kurio skundėsi itin daug žmonių tiek tiesiogiai, tiek socialiniame tinkle „Facebook“, meras teigė saugiai važiavęs 60 kilometrų per valandą greičiu ir dar buvo ne vieno automobilio aplenktas. Savivaldybės vadovas stebėjosi tuo, kad tas kelias nuo Tverų į Varnių pusę pabarstytas, o į Rietavo – ne: „Tas pats kelias skirtingai tvarkomas. Tai pastebėta ne vieną ir ne du kartus, tai – jau taisyklė. Ar čia darbuotojų priešiškumas mums?.. Norime žinoti, kodėl taip elgiamasi. Aš kaip Savivaldybės vadovas už tai iš gyventojų „atsiimu“, nors ne nuo manęs priklauso, kaip tvarkomi regioniniai keliai.“
Atsakydamas į priekaištus, valstybės įmonės „Telšių regiono keliai“ direktorius R. Kačerauskas aiškino, kad kelio Rietavas–Tverai–Varniai ruožas nuo Rietavo iki Tverų tvarkomas pagal žemiausią – trečią – priežiūros lygį, tad barstymas mišiniu nepriklauso. Dalis nuo Tverų iki Varnių prižiūrima pagal aukštesnį – antrą – lygį, nes ten nustatytas didesnis eismo intensyvumas.
Toks kelių klasifikavimas atrodė keistas. „Jei nuo Tverų link Varnių važiuoja daugiau mašinų, tai iš kur jos atsiranda Tveruose, jei ne nuo Rietavo pusės atvažiuoja? Turite siekti, kad lygiai būtų peržiūrėti“, – siūlė kelininkų vadovui susirinkimo dalyviai.
R. Kačerauskas paaiškino, kad valymo kokybė skiriasi ir kituose keliuose: nuo Rietavo link Liolių aukštesniam lygiui priskirtas ir geriau prižiūrimas 1,7 kilometro ruožas, o nuo Rietavo link Žadvainų slidumą mažinančiu mišiniu barstoma tik dalis iki utilizacijos įmonės. Svečio teigimu, kelių lygius nustato ne jų įmonė, o Kelių ir transporto tyrimo institutas.
„Telšių regiono kelių“ direktorius informavo, kad žvyrkeliai į Žadvainus, Žarėnus, Pajomantį jau sutvarkyti, pagal galimybes tvarkomi ir kiti keliai. „Jei turėtume lėšų, barstytume visus kelius, bet dirbame pagal galimybes. Ši tvarka galioja ne vieneri metai. Pinigų limitas nusistovėjęs. Jei žiema bus sunki, lėšų pritrūksime“, – dėstė R. Kačerauskas.
Prašymų kelininkams turėjo ir seniūnijų vadovai. Daugėdų seniūnė Asta Globienė sakė sulaukianti iš žmonių priekaištų dėl slidaus kelio, už kurį atsakingi kelininkai. „Sankryžą prie kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė smėliu barsto seniūnijos darbuotojas. Labai pavojinga vieta. Reikia sustoti prie „Stop“ ženklo, o slidu. Bijome, kad mašinos neišslystų į pagrindinį kelią. Nors tą vietą pabarstykite“, – prašė A. Globienė.
Tverų seniūnas Antanas Zalepūgas priekaištavo: „Per akciją mes surenkame šiukšles iš visų pakelių, neskirstydami, ar seniūnijos, ar regioniniams keliams jos priklauso. Žiemą, kai prašome pabarstyti ledą, liekame kelininkų neišgirsti, nors žmonių priekaištus mums tenka išklausyti.“
Rietavo seniūnijos vadovas Romanas Jurčius kalbėjo apie labai pavojingą vietą – slidžią nuokalnę ir įkalnę ties tiltu per Jūros upę, esančią kelyje link Liolių, priminė, kad netvarkomos nuovažos.
Priekaištai lyg strėlės lėkė kelininkų pusėn, tačiau R. Kačerauskas juos atrėmė pasitelkęs eismo įvykių statistiką: „Žuvusiųjų Rietavo savivaldybės keliuose praėjusiais metais nebuvo. Visos penkios avarijos, kurių metu sužeisti septyni žmonės, įvyko vasarą. Vadinasi, žiemą keliai yra prižiūrimi.“
Svečias turėjo pasiruošęs atsakomųjų „strėlyčių“: priekaištavo seniūnams dėl antrinių atliekų rūšiavimo konteinerių, pastatytų šalia įmonės prižiūrimų kelių, dėl ne vietoje įrengtų lentelių, nurodančių gatvių pavadinimus. Tačiau žiemos fone vyriausiojo kelininko pastabos neatrodė labai rimtai.
Per susitikimą aptarta ir daugiau su kelininkų darbu susijusių reikalų.
Meras A. Černeckis, pabrėžęs, kad kelias Rietavas–Tverai turėtų būti barstomas, išreiškė viltį, kad padėtis keisis. Jis žadėjo, kad dar ne kartą „apslidinės“ keliais ir keliukais, stebėdamas, kaip tvarkosi tiek kelininkai, tiek seniūnai.
Šiandien vėl nuo Varnių iki Tverų ženklo kelia nuvalė,apsisuko ir nuvažiavo,bet nebarstė,po pietų atvažiavo barstytuvas,tačiau jis iki ženklo Tverų nebarstė tik iki keliuko Sungailų kaimo,ant mūsų kelio jie visada apsisuka,tai kur teisybė…
Mes patys kelią stumdomės,savo transportu ir savo kurą naudojam,ne seniūno,nors kelias yra viešas,niekam čia kaime nerūpi ar tu išvažiuoji,ar tau reikia pagalbos,jeigu jsu bėda,tai reikia skambinti ir maldauti kad sutvarkytų kelią,kada nors….
„Priekaištai lyg strėlės lėkė kelininkų pusėn, tačiau R. Kačerauskas juos atrėmė pasitelkęs eismo įvykių statistiką: „Žuvusiųjų Rietavo savivaldybės keliuose praėjusiais metais nebuvo. Visos penkios avarijos, kurių metu sužeisti septyni žmonės, įvyko vasarą. Vadinasi, žiemą keliai yra prižiūrimi.“
Pas mus Lietuvoje taip iprasta reikia susilaukti tragedijos, kad valdžios institucijos ir jų vadai atkreiptų dėmesį. Baisu net skaityti, tokius pasakymus…
Siandien net akys issoko ant kaktos kai pamaciau saziningai kelia nuvalyta ir nubarstyta net abi puses. Jau sioka tokia pazanga. O anksciau kaip zmones tylejo net nenumanau.
Plungeje, galetu irgi kas nors kelius geriau priziureti.
Aš manau,kad reikėtų galvoti apie ateitį
įdomus filmukas apie Lietuvos ateitį youtu.be/_qBBy4rUcZI