
Į „Plungės“ laikraščio redakciją paskambinęs skaitytojas ir stebėjosi, ir pyko dėl to, kad taip viltingai gyventojus nuteikę kelio Plungė–Medingėnai asfaltavimo darbai staiga ėmė ir įstrigo. „Kas darosi? – klausė žmogus. – Orai geriausi, saulė žeme ritinėjasi, kelininkai galėtų nuo ryto iki vakaro čia krutėti, bet… Jie dingo, o kelią paliko pusiau skustą, pusiau luptą.“
Pasak skambinusiojo, kelininkai išpylė skaldą, aptvarkė kelkraščius. Taigi viskas buvo įsibėgėję, bet… kas iš to, jei per tą laiką, kai darbai sustoję, jau ir skaldos beveik nelikę – visa į šonus „ištaškyta“, ir kelkraščiai po smarkių liūčių grioviais išvagoti ir nuslinkę.
„Šalia to kelio gyvename, seniai asfalto laukiame, o dabar baiminamės, kad žiemai toks jis ir liks. Kodėl kelininkai sustojo? Vieni sako, kad vyksta darbus atliekančios bendrovės reorganizacija ar perpirkimas, kiti – kad po keliu rastas durpių sluoksnis. Tad ko mums tikėtis?“ – teiravosi vyriškis.
Redakcijos žiniomis, darbai įstrigę ne tik kelyje Plungė–Medingėnai, bet ir kitame – Stalgėnai–Luknėnai, kuriame remonto darbus taip pat buvo užsakiusi Lietuvos automobilių kelių direkcija. Abiejuose keliuose rangos darbų konkursus yra laimėjusi ta pati įmonė – UAB „Šiaulių plentas“.
„Taip. Pas mus irgi darbai sustoję. Gal jau daugiau nei mėnesį. Per Luknėnus yra numatyta nutiesti apie kilometrą asfalto. Tame ruože darbavęsi bendrovės „Žemaitijos keliai“ darbuotojai visai puikiai triūsė. Jie jau paklojo kelio pagrindus, sutvarkė griovius, išpylė skaldą. Bet tuo viskas ir baigėsi. Kaip sakė patys kelininkai, išlindo kažkokių nenumatytų darbų, kuriems atlikti direkcija skelbė naują konkursą. Kol jis įvyks, rangovas išsikraustė į kitą objektą“, – „Plungei“ pasakojo Stalgėnų seniūnas Arūnas Jurkus.
Aiškindamiesi situaciją, kreipėmės ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją. Įstaigos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus atstovė Eglė Nemanytė atsakė, kad rangos sutartis yra vykdoma, jos termino pabaiga – 2019 metų gruodžio 9-oji. Pasak direkcijos atstovės, darbus teko stabdyti, nes projektuojant buvo aptiktas durpių sluoksnis. Sutarties su rangovu – UAB „Šiaulių plentas“ – sąlygose yra nustatyta tvarka dėl durpių sluoksnio pašalinimo. Šiems darbams atlikti skelbiamas atskiras pirkimas, bet iš to paties rangovo. Automobilių kelių direkcijai inicijavus pirkimą dėl minėtųjų papildomų darbų atlikimo, rangovas pateikė pasiūlymą, bet jau su didesniais įkainiais, nei buvo nurodęs anksčiau. Todėl pirkimas neįvyko, o direkcija skelbs naują viešojo pirkimo konkursą.
Pasidomėjus, apie kurį kelią direkcijos atstovė kalba, informacija buvo papildyta. Esą kalbama apie abiejų remontuojamų kelių ruožus – Stalgėnai–Luknėnai (nuo 3,148 iki 4,137 km) ir Plungė–Medingėnai (nuo 4,771 iki 14,298 km). Nes durpių aptikta po abiem keliais.
O kada tas viešasis pirkimas įvyks ir kada gyventojai gali tikėtis darbų tąsos ir pabaigos? Anot E. Nemanytės, direkcija naują viešojo pirkimo konkursą dėl durpių sluoksnio pašalinimo dar tik skelbs, o darbų atlikimo terminas paaiškės pasibaigus šio konkurso procedūroms.
Taigi aišku, kad niekas neaišku. Kadangi ant nosies – spalis, o viešųjų pirkimų procedūros tokios, kad jų nepaskubinsi, tikėtina, kad abu keliai žiemai liks tokie – pusiau skusti, pusiau lupti. Žinoma, gaila laiko ir pinigų, nes dalis atliktų darbų – šuniui ant uodegos. Nes skaldos jau beveik nelikę ir kelkraščiai gerokai išplauti. Bet, matyt, esame turtingi – padarysime iš naujo.