Tuo metu, kai mokslo pasaulis džiaugiasi dirbtinio intelekto (DI) atsiradimu ir įspūdinga pažanga, kai kurie darbuotojai nuogąstauja, kad netrukus juos pakeis DI įrankiais. Ar tikrai verta dėl to nerimauti ir kokius gebėjimus darbuotojams lavinti jau šiandien, kad sėkmingai be nerimo galėtų dirbti rytoj?
Kodėl organizacijos darbuotojams svarbu kelti kompetencijas?
Tikriausiai į šį klausimą dauguma atsakytų vienbalsiai – dėl to, kad neskiriant tinkamo dėmesio savo kompetencijoms, sunku ne tik susirasti naują patrauklią darbo vietą, bet ir lengva prarasti senąją. Tai reiškia, kad kiekvienas motyvuotas ir organizuotas žmogus savo dienotvarkėje turėtų rasti laiko ne tik asmeninėms, bet ir profesinėms kompetencijoms auginti.
Į tai turėtų atsižvelgti ne tik patys darbuotojai, bet ir verslo savininkai, vadovai, kuriems svarbu suprasti, kad nuolatinis dėmesys darbuotojų kompetencijoms kelti yra investicija į sėkmingą verslo augimą. Juk kompetentingi darbuotojai:
- puoselėja stiprią organizacijos kultūrą;
- sukuria našiau dirbančią komandą;
- noriai įsitraukia siekiant svarbių įmonės tikslų.
Kas gali nutikti, jei vadovai ar verslo savininkai neskiria pakankamai dėmesio įmonės darbuotojų kompetencijoms kelti? Juk visada galima susirasti naujų, jaunų kvalifikuotų specialistų. Vis dėlto ekspertai ragina pamąstyti, ar nuolatinė darbuotojų kaita išties naudinga organizacijai, kitaip tariant, ar taupant resursus nėra rizikuojama verslo ateitimi. Juk naujo darbuotojo apmokymas organizacijai kainuoja laiko ir finansinius kaštus. Taigi verta pasverti visus „už“ ir „prieš“.
Neskiriantys pakankamai dėmesio kompetencijų tobulinimui, stokojantys naujų žinių ir įgūdžių, pervargę nuo kasdienės rutinos ir praradę motyvaciją darbuotojai, kažin, ar prisidės prie sėkmingo verslo augimo. Negana to, mokytis ir tobulėti norintys darbuotojai nedvejodami palieka tokias darbo vietas, kur jų kompetencijų kėlimui neskiriama pakankamai dėmesio.
Kokias kompetencijas vertėtų ugdyti?
Galima išskirti tris svarbiausius kompetencijų pogrupius:
- verslo kompetencijos apima supratimą apie verslo vystymą ir finansų valdymą, žinias apie įmonę bei jos klientus, taip pat orientavimąsi į rezultatą;
- socialinės kompetencijos susideda iš mokėjimo būti lyderiu ir dirbti komandoje, sugebėjimo daryti įtaką, komunikabilumo, empatijos, gebėjimo mokytis ir priimti naują informaciją, iniciatyvumo, lankstumo, savarankiškumo ir kūrybiškumo, atvirumo pokyčiams;
- profesinės kompetencijos – tai analitinis ir konceptualus mąstymas, mokėjimas planuoti ir organizuoti, užsienio kalbų mokėjimas, orientavimasis į kokybę ir t. t.
Nežinote, kokias kompetencijas norėtumėte patobulinti patys ar jūsų darbuotojai? Galite pasinaudoti „Emplonet“ siūlomais darbuotojų kompetencijų vertinimo testais, kurie padės atrasti stipriąsias jūsų asmenines savybes, išanalizuoti protinius gebėjimus ir pasirinkti atitinkamus komandinius vaidmenis.