Turbūt kiekvienas, nors sykį žiūrėjęs Lietuvos automobilių kroso čempionato lenktynes, yra matęs Germantą Geležinį – jaunąjį lenktynininką iš Plungės, kuris ryškiai žaliu bagiu dėl pergalių kovojo „Mini Buggy“ kategorijoje.
Šviesiaplaukis berniukas, lapkričio 9-ąją atšventęs savo dešimtąjį gimtadienį, naujam sezonui turi itin ambicingų planų – iš mažojo bagio jis jau sės į kėbulinį automobilį ir gins savo gimtojo miesto klubo „Tornada Racing“ garbę. Tačiau apie viską iš pradžių.
Į autokrosą – tėčio pėdomis
Germantas Geležinis į automobilių sportą pasuko savo tėčio Tomo Geležinio pėdomis. T. Geležinis savo karjerą pradėjo nuo „bulių kautynių“, o pastaruosius dešimt metų varžosi automobilių kroso disciplinoje. Būtent autokroso trasose pirmuosius sportinius kilometrus pradėjo sukti ir Tomo sūnus Germantas.
Būdamas vos ketverių metų, jis jau sėdo į treniruotėms skirtą mažąjį bagį ir pradėjo ruoštis debiutui Lietuvos automobilių kroso čempionate. Vos po metų, būdamas penkerių, berniukas startavo aukščiausioje šalies lygoje jau su kitu techninius reikalavimus atitinkančiu bagiu.
Kaip pasakojo sportininko tėtis T. Geležinis, pirmieji sezonai nebuvo itin lengvi – metinėje įskaitoje patekti tarp greičiausiųjų nepavyko, tačiau vieną kitą sykį atskiruose etapuose ant prizininkų podiumo sūnus žengė. Ilgas ir nelengvas kelias į pergales berniuko ūpo nenumušė, o kryptingas darbas treniruotėse davė vaisių – rezultatai vis gerėjo, kol galiausiai Germantas išsikovojo savo vietą po saule.
„Šiais metais Germantas Lietuvos automobilių kroso čempionato „Mini Buggy“ klasės metinėje įskaitoje iškovojo trečiąją vietą, Latvijos čempionate, tarp gerokai gausesnio būrio dalyvių, įsitvirtino penktojoje vietoje“, – sakė T. Geležinis.
Iš bagio sės į automobilį
Lietuvos automobilių kroso čempionato reglamente rašoma, kad „Mini Buggy“ klasėje gali varžytis sportininkai nuo penkerių iki dešimties metų amžiaus. Ir nors teoriškai artėjantį sezoną Germantas dar galėtų varžytis šioje kategorijoje, šeima nusprendė priimti kitokį sprendimą.
Dešimtojo gimtadienio proga Germantui buvo įteikta dovana – kėbulinis automobilis „Toyota Yaris“, kuriuo jis startuos 2024-ųjų metų sezone. Šioje „Junior 1000“ klasėje varžytis gali vaikai nuo dešimties iki šešiolikos metų. Beje, įdomu tai, kad artėjančiame sezone Germantas daugiau dėmesio skirs jau ne autokroso, o ralio kroso disciplinai. Tai reiškia, kad jaunasis plungiškis savo miesto ir šalies garbę gins ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos trasose, kadangi Latvija ir Lietuva turi bendrą ralio kroso čempionatą.
„Bagį pardavėme ir nupirkome „Toyotą Yaris“. Tikslas – Latvijos ir Lietuvos ralio kroso čempionatas. Žinoma, jei susirinks „Junior 1000“ klasės dalyviai ir lietuviškame autokroso čempionate, dėl praktikos važiuosime ir čia“, – sakė Germanto tėtis.
Automobilį trasoje vairuoja jau dvejus metus
Iš mažojo bagio į „Toyotą Yaris“ persėsiantis ir Plungės klubo „Tornada Racing“ komandai atstovausiantis G. Geležinis nėra visiškas naujokas prie kėbulinio automobilio vairo. Jau dvejus metus jis dalyvauja įvairiose treniruotėse. Jose berniukas vairuoja tėčio sukonstruotą trečiosios serijos BMW. Jame sumontuoti saugos lankai, sportinė sėdynė bei saugos diržai, o galia į galinius varančiuosius ratus perduodama per automatinę pavarų dėžę.
Ir nors berniuko naujasis automobilis „Toyota Yaris“ turi priekinius varančiuosius ratus ir mechaninę transmisiją, tėčio Tomo Geležinio teigimu, praktika prie BMW vairo ženkliai prisidės prie bendro suvokimo apie tai, kaip automobilis elgiasi esant skirtingo sukibimo dangoms bei kaip jį veikia fizikos dėsniai, išcentrinė jėga.
„Nuo aštuonerių metų Germantas jau važinėjasi su mano paruoštu BMW „kompaktu“, 2,3 litro „automatu“. Rudenį, žiemą, kai vyksta treniruotės, visuomet važiuojame į Plungės, Gargždų trasas ir sukame ratus“, – sakė T. Geležinis.
Kad greičiau įprastų prie priekine ašimi varomo automobilio ir mechaninės pavarų dėžės, jaunojo sportininko garaže atsirado ir standartinis automobilis „Toyota Yaris“. Jis bus skirtas treniruotėms prieš artėjantį sezoną, kuriame jaunasis plungiškis sės prie analogiškos, bet jau „kovinės“ „Toyota Yaris“ vairo.
Po pamokų skuba sėsti į lenktynių simuliatorių
Kaip teigė Germanto tėtis Tomas, sūnus turi labai daug entuziazmo. Apie tai byloja ne tik berniuko noras treniruotis realiose trasose prie tikro automobilio vairo, bet ir dėmesys virtualių lenktynių simuliatoriui. Jame lavina savo įgūdžius ralio kroso, ralio ar net šoninio slydimo virtualiose varžybose.
Pastaruoju metu itin daug laiko jaunasis plungiškis skiria virtualiai Bikerniekų trasai Latvijoje. Kadangi artėjančiais metais joje teks ne sykį lenktyniauti, iki sezono svarbu išmokti šios trasos konfigūraciją bei posūkius. O būtent lenktynių simuliatorius tą leidžia padaryti pačiais mažiausiais kaštais.
„Prieš kokius šešerius metus nupirkome Germantui rimtą kompiuterinį simuliatorių, tai jis tikrai daug laiko praleidžia prie šio įrenginio. Praktiškai kiekvieną dieną vairuoja. Grįžęs po pamokų iškart skuba prie simuliatoriaus, o ne prie namų darbų. Aišku, jei mama pamato, tenka išjungti kompiuterį ir keliauti prie knygų.
Be viso to, Germantas dar lanko futbolo būrelį, bet automobilių sportas jam vis tiek pirmoje vietoje“, – kalbėjo ketvirtoko Germanto Geležinio tėtis Tomas.