Praėjusių metų vasario pabaigoje, skambant pučiamųjų instrumentų orkestro maršui, po rekonstrukcijos iškilmingai atidaryta po vienu stogu įsikūrusi Plungės autobusų ir traukinių stotis. Atrodė, kad jau tuoj prasidės kitas stočių jungimo etapas – autobusų laukimo paviljono įrengimas, bet… jis „užklimpo“. Kad projektas pagaliau pajudėtų, Plungės rajono savivaldybės administracija ir akcinė bendrovė „LTG Infra“ vasaros viduryje net papildomą susitarimą pasirašė, tačiau reikalai kaip stovėjo vietoje, taip ir tebestovi. Keleiviams vasarą gal ir nieko tokio autobuso palaukti lauke, bet kai oras subjūra, pasipila lietus ar pradeda tirpti sniegas – malonumas menkas…
Tiesa, laikina stotelė buvo suręsta ir tiesiai ant purvyno padėta. Tad, kaip sakė į redakciją skambinę plungiškiai, į autobusą tenka lipti purvinais, o neretai ir kiaurai šlapiais batais. Ir iš autobuso išlipti – kone tiesiu taikymu į balą. „Kada pagaliau atsiras normalus paviljonas? Kada laukiantiems autobuso bus kur pasislėpti nuo lietaus, kada nebereikės bristi per purvą ir šlapti kojų? Žinoma, galėtume nueiti į stotį, bet ji mums, vyresnio amžiaus žmonėms, per toli – belaukdami ten, rizikuotume autobusą pražiopsoti ar į jį nesuspėti“, – su tokiais klausimais ir priekaištais į „Plungės“ redakciją kreipėsi žmonės.
Skaitytojams priminsime, kad jungtinės veiklos sutartį dėl autobusų laukimo paviljono įrengimo „LTG Infra“ ir Plungės rajono savivaldybės administracija pasirašė prieš beveik dvejus metus. Joje nurodyta, kad už projektavimo ir rangos darbus atsakinga Savivaldybė. O planai gražūs – aikštelėje prie autobusų ir geležinkelio stoties planuojamas įrengti autobusų laukimo paviljonas, prie jo numatyta stacionari paslaugų stotelė su mobilių įrenginių USB jungties įkrovikliu, bevielio interneto prieigos įranga, garso sistema, oro kompresorius (dviračiams, vežimėliams, kamuoliams) bei įrankių komplektas. Numatoma įrengti 5 miesto ir tarpmiestinių autobusų atvykimo ir išvykimo stoteles, takus autobusų ir traukinių keleiviams.
Automobilių stovėjimo aikštelę ketinama įruošti dabartinėje autobusų sustojimo aikštelėje. Ten pat bus ir dvi elektromobilių įkrovimo stotelės.
Ko gero, ne veltui sakoma, kad mes planuojame, o Dievas juokiasi. Vasarą iškilo problema – lietaus nuotekų tinklų paklojimo. Iš pradžių buvo planuojama šiuos tinklus prijungti prie tų, kurie bus pakloti atliekant Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) priklausančios Stoties gatvės rekonstravimo darbus.
„Prašėme LAKD padidinti diametrus ir ten prijungti, bet diametrų jie nedidina, be to, neaišku, kada pradės vykdyti rangos darbus. Norime šiais metais su tuo projektu finišuoti. Kalbėjome, derinome su „LTG Infra“ ir radome sąlyčio tašką, t. y. kloti lietaus nuotekų tinklus per jiems priklausantį sklypą“, – dar vasarą informavo Plungės rajono savivaldybės administracijos Vietos ūkio skyriaus vedėjas Arvydas Liutika.
Bet kol kas to finišo nematyti. Ką ten kalbėti apie finišą, jei nematyti ir starto.
Prieš kelias dienas Savivaldybės administracijos direktorius Mindaugas Kaunas pasidalijo žinia, jog šių metų rajono biudžete stoties prieigoms sutvarkyti numatyta 200 tūkst. eurų.
Kaip telefonu „Plungei“ komentavo administracijos direktorius, startas jau seniai duotas ir jau esama finišo tiesiojoje, liko gauti tik statybos leidimą. „Gauname statybos leidimą, skelbiame rangos darbų konkursą ir, jei viskas gerai, pradedame darbus “, – tvirtino M. Kaunas.
Tiesa, pasak jo, dabar numatyta tvarkyti tik mažesniąją teritorijos dalį (ties stotimi, kur bus įrengtas autobusų laukimo paviljonas), o tai reiškia, kad automobilių stovėjimo aikštelė (dabartinėje autobusų sustojimo aikštelėje – aut. past.) turės palaukti.
AB „LTG Infra“ taip pat įdės savo indėlį. Dalyje jos patikėjimo teise valdomo žemės sklypo (kur dabar įrengta laikina stotelė – aut. past.) bus suprojektuotas ir įrengtas šaligatvis, pėsčiųjų takai, keleivių laukimo peronų prieigos, lietaus nuotekų tinklai.