Baigiantis vasarai, kelininkai suskubo atnaujinti horizontalųjį kelio žymėjimą. Smagu, kad tamsiuoju sezonu linijos bus geriau matomos, tačiau pasitaiko ir kuriozų: neseniai feisbuke patalpinta nuotrauka, iliustruojanti, kaip ištisinė kelio linija, atsiradusi Vatušių gatvėje (Rietavo–Tverų kelyje), užkirto Klaipėdos gatvės gyventojams galimybę sukti į kairę.
Viešoje socialinėje erdvėje kilo nemaža diskusija, kurią pradėjo Rietavo savivaldybės tarybos narys Viktoras Krajinas: „Čia tai žymėjimas! Rietave Klaipėdos gatvės gyventojai negali sukti į kairę. Nei į namus, nei iš namų. Į kairę – negalima!“
Nuotrauka tikrai iškalbinga. Galėtume spėti, kad toks žymėjimo būdas pasirinktas dėl eismo dalyvių saugumo, bet … Vargu ar bus saugiau, jei vairuotojai, norintys važiuoti kairėn, apsisukinės išvažiavę į daug judresnio Žemaičio plento sankryžą. Dar vienas galvosūkis: kaip gatvės gyventojams, parvažiuojantiems Žemaičių plentu, iš Vatušių gatvės įsukti į savo – Klaipėdos – gatvę? Negi sukinėtis Laukuvos ir Vatušių gatvių sankryžoje, kur eismas ir taip sudėtingas?
Išeitį siūlė komentatorius Da Rius: „Pasistatai mašiną prie „Tūzo“ (parduotuvė dešinėje kelio pusėje – aut. pastaba) ir eini namo“.
Rietavo savivaldybės tarybos narys V. Krajinas žurnalistams pasakojo į problemą dėmesį atkreipęs, kai sulaukė Klaipėdos gatvės gyventojų nusiskundimų. Politikas iš karto kreipėsi į Rietavo savivaldybės administracijos direktorių, Saugaus eismo komisijos pirmininką Vytautą Dičiūną.
Valdininkas, kaip sakė V. Krajinas, susisiekė su akcinės bendrovės „Kelių priežiūra“ Šiaurės vakarų regiono Plungės tarnybos darbuotoju Rietave Sigitu Rėkašiumi. Jis paaiškino, kad žymėjimo darbus atliekanti įmonė „Biseris“ kelią paženklino, vadovaudamasis kelių ženklinimo taisyklėmis, kuriose numatyta, kad 20 metrų iki nereguliuojamos sankryžos gatvė turi būti pažymėta ištisine linija.
V. Dičiūnas žurnalistams sakė, kad problema, su kuria susidūrė Klaipėdos gatvės gyventojai, aptarta Rietavo savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje. „Posėdžio protokolas bus prisegtas prie Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ruošiamo prašymo peržiūrėti susidariusią situaciją“, – paaiškino politikas. Pats valdininkas mano, kad kelininkai, nors ir elgiasi pagal taisykles, neatsižvelgė į realią situaciją.
V. Krajinas piktinasi, kad Klaipėdos gatvės gyventojams kaip alternatyvos siūlomi trys kiti įvažiavimai.
„Vienas įvažiavimas uždarytas akmenimis, kitas – pakiemiais vingiuojantis, siauras Kepyklos gatvės žvyrkeliukas, trečiasis – Kalno gatvė, kurioje prastas matomumas. Žiemą Kalno gatvės gyventojai patys į namus ir iš jų važiuoja Klaipėdos gatve, nes nuokalnė yra sunkiai įvažiuojama ir nesaugi. Apžiūrėjau visas kelininkų siūlomas alternatyvas – nė viena iš jų neatrodo saugi. Tuo labiau, jeigu kada nors būtų ženklinama Laukuvos gatvė, įkalnėje, kur ir yra įvažiavimas į Kalno gatvę, taip pat turėtų atsirasti ištisinis ženklinimas“, – dalijosi savo pastebėjimais vietos politikas.
Apžiūrėjome alternatyvius įvažiavimus į Klaipėdos gatvę ir mes. Padarėme vieną vienintelę išvadą: ištisinė linija Vatušių gatvėje, ties įsukimu į Klaipėdos gatvę, ne tik neužtikrina eismo dalyvių saugumo, bet daro jį daug pavojingesnį. Esant tokiai situacijai, kelininkai neturėtų įsižeisti ant komentatorių, kurie juos sarkastiškai vadina „dailininkais“ ar „kosmonautais“. Nors… kalčiausi ne tie, kurie piešia linijas, – taisykles kuria aukščiausiai sėdintys biurokratai.
Tuo įsitikinęs ir V. Krajinas. Politikas sakė išsiuntęs laišką Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, prašydamas išaiškinti situaciją. Kol bus gautas atsakymas, Klaipėdos gatvės gyventojai spręs rebusą, kas saugiau: važiuoti per ištisinę liniją ar naudotis kelininkų pasiūlytomis alternatyvomis.
V. Krajinas sakė analogišką kelio situaciją pamatęs ir prie Kaltinėnų (Šilalės r.), bet ten kelininkai įvažiavimą į šalia sankryžos esančią gatvę kažkodėl pažymėjo punktyrine linija, leidžiančia sukti iš vienos pusės į kitą.