Motokroso gerbėjai ir kiti, mėgstantys stebėti „skraidančius“ motociklus, kasmet traukdavo į Babrungo seniūnijos Pauošnių kaimą, kur galėjo mėgautis įspūdingais varžybų vaizdais. O štai autokroso gerbėjai likdavo nuskriausti. Tačiau šiemet, birželio 21-ąją, ir jų akys turėjo kuo pasidžiaugti – Pauošniuose, automobilių ir motociklų sporto komplekse „Žemaitija“, aidėjo ne motociklų, o automobilių gausmas. Čia įvyko autokroso varžybų „Žemaitijos taurė 2015“ trečiasis etapas.
Autokrosą į Plungę sugrąžino automobilių sporto klubas „Tornada“ ir jo pirmininkas Mantas Zepčiukas.
Trečiajame „Žemaitijos taurės 2015“ etape varžėsi 55 dalyviai iš visos Lietuvos. Automobilininkai lenktyniavo 8 divizionuose: „D-1600 J“, „D-1600“, „D-2000“, „VAZ klasika“, „M-3A RWD“ („Bagi“) , „M-3A AWD“ („Bagi“), „Open“, „D-2000 Super“ ir asmeninėje įskaitoje.
Kiekvienas varžybų dalyvis turėjo palaikymo komandą, o plungiškiai galėjo sirgti už 7 „Tornados“ atstovus. Iš jų net du – kitų metų Lietuvos autokroso čempionatui aktyviai besiruošiantys automobilių sporto entuziastai Tomas Geležinis ir Kęstutis Janukaitis.
Žiūrovai emocijų ir adrenalino pasikrovė ne vienai dienai. Audringi plojimai aidėjo, kai jų favoritas sėkmingai atsiplėšė ir dulkėse paliko varžovus, kai pavojingame posūkyje pavykdavo išsiveržti į priekį. Liūdni atodūsiai – kai automobilis dėl techninių kliūčių nebaigdavo trasos.
Varžybos užsitęsė iki vakaro, paskutiniuosius ratus lenktynininkams teko važiuoti pliaupiant lietui, bet, kaip sakoma, ko nepadarysi dėl pergalės. Taigi susumavus rezultatus paaiškėjo, kad greičiausias „D-1600 J“divizione buvo telšiškis Ivas Stonys, „D-1600“ – telšiškis Karolis Petreikis.
„D-2000“ divizione pirmasis ir vėl buvo Telšių atstovas Tomas Skrodenis, nuo kurio mažai atsiliko plungiškis Audrius Betingis. Šiame divizione „Tornados“ vyrams sekėsi gana neblogai – ketvirtąją vietą iškovojo Darius Valančius, šeštąją – Edvardas Keleris. Mindaugo Šatkausko automobilis per treniruotę vertėsi, tad dėl gedimų dalyvauti nebegalėjo.
Divizione „VAZ klasika“ rungėsi tik du automobilininkai, greitesnis buvo Erlandas Novogreckis. „M-3A RWD („Bagi“)“ divizione greičiausiai septynis ratus įveikė plungiškis Linardas Rupeika. „M-3A AWD“ („Bagi“) greičiausias buvo Vytautas Maksimovas. „D-2000 Super“ divizione pergalę skynė telšiškis Giedrius Stonys, o „Tornadai“ atstovaujantis K. Janukaitis iškovojo trečiąją vietą.
Susumavus komandų pasiekimus paaiškėjo, kad plungiškiai išplėšė antrąją vietą.
Po ilgesnės pertraukos autokrosas į Plungę sugrįžo automobilių sporto entuziasto M. Zepčiuko dėka. Vyras po renginio sakė, jog nesitikėjo, kad Plungėje sulauks tiek žiūrovų ir autokroso aistruolių, o padedamas generalinio rėmėjo – uždarosios akcinės bendrovės „Plungės Jonis“ – ir kitų geradarių kitais metais žadėjo surengti aukštesnio lygio autokroso varžybas.
Po įspūdingo reginio „Plungei“ savo nuomonę apie autokrosą išsakė UAB „VVARFF“ generalinis direktorius Vilmantas Bučius:
– Jau aštuonerius metus turime šią trasą. Turime būti dėkingi Jonui Varkaliui, kuris ryžosi ją įrengti. Juk čia galėtų vykti tarptautinės varžybos. Gaila, kad Savivaldybė, sporto atstovybė neišnaudoja šios galimybės ir trasa merdėja. Per aštuonerius metus nebuvo nė vienerių autokroso varžybų. Šaunu, jog yra tokių žmonių kaip Mantas – jis puikiai susidorojo su užduotimi, įvykdė užsibrėžtą tikslą. Manau, Savivaldybės biudžete turėtų atsirasti atskira finansavimo eilutė, kad išnaudotume tokią vietą ir kad varžybos vyktų tarptautiniu lygiu.“
Sunus dievina greiti ir adrenalina, aktyvu laisvalaiki. Po tokiu pramogu sunku nusedeti, norisi dar ir dar astriu pojuciu. Uztat zmona ji maloniai nustebino- be jokios progos uzsake nauja dvirati. Dabar laimingas vazineja, aktyviai sportuoja, o mes dziaugiames, kad taip daug saugiau, nei jį traukusios pavojingos pramogos.
Tikiuosi nupirkai šalmą ir atšvaitus, nes statistiškai dviratininkai kelyje dažniau žūva nei lenktyninkai trasoje