Kiekvienas moksleivis, sužinojes, kad prades dirbti naujas mokytojas, spelioja, koks jis: jaunas ar senas, griežtas ar nelabai… Kai pamato, jog i klase ižengia jaunas pedagogas, daugelis su palengvejimu atsidusta. Galvoje sukasi daugybe minciu ir sumanymu, kaip išbandyti „naujokeli“. Kuliu vidurineje šiais mokslo metais savo pedagogine veikla pradejo jauna etikos mokytoja Jurgita Lenkauskaite. Susitikome, ji papasakojo apie save ir darbo pradžia.
Jurgita kilusi iš Staneliu kaimo (Paukštakiu seniunija). Studijavo Šiauliu universitete, turi bakalauro ir magistro laipsnius, o nuo naujuju metu imsis doktoranturos. Kaip pati sake, visada i gyvenima ir pasauli žiurejo šiek tiek kitaip nei dauguma aplinkiniu. Todel ir studijuoti pasirinko filosofija, o kaip jos pakraipa – etika ir jos mokyma. „Manau, kad šis mokslas – ne tik idomus, bet ir reikalingas visur. Juk ir matematikui ar mokslininkui Žmogumi reikia buti visada“. Juokauja: „Esu pedagoge iš prigimties, turbut gimimo diena nuleme profesija – esu gimusi Mokytoju diena“. Jaunoji mokytoja neslepe, kad apie pedagogini darba niekada negalvojo, bet dabar, kai dirba, nesigaili savo pasirinkimo ir neplanuoja keisti darbo. Jurgita turi vyresne sese Jovita.
– Koks ispudis, atejus i darba pirmaja diena? Ar išsipilde lukesciai?
– Pirmiausiai labai bijojau, kad nepritapsiu prie kolektyvo, kad nepažinsiu mokytoju. Visada maniau, kad pats baisiausias kolektyvas – mokytoju. Labai klydau: ir pritapau, ir kolektyvas puikus. Visi draugiški, geranoriški, niekada neatsisako padeti. Prieš pradedama dirbti, maniau, kad labai daug žinau, turiu daug teoriniu žiniu, galvojau – vaikai labai džiaugsis, bus idomu. Bet pamaciau, jog šiuolaikineje mokykloje – labai sunku. Supratau, kad teorija kartais skiriasi nuo praktikos…
– Kokie moksleiviu atsiliepimai apie jus, gal teko nustebti?
– Blogu atsiliepimu negirdejau. Kartais stebina mokiniu išsakyta nuomone, jog aš neturiu humoro jausmo. Galvojau, kad pagrindine gera mano savybe – humoras. Taip pat nustebino, kad vienos klases mokiniai, noredami padaryti gera ispudi, sukele toki triukšma, jog gero ispudžio nebuvo ne lašelio. Žinoma, jie veliau suprato, kad šis budas – ne pats geriausias.
– Kas rupi šiuolaikiniam jaunimui, kokios temos ji domina?
– Kadangi mokau moksleivius nuo 5 iki 11 klasiu, tai ir temos ivairiausios. Vyresniuosius labiausiai domina tarpusavio santykiai, ju išsaugojimas. Dažnos temos – apie santykius su tevais. Taip pat labai rupi meiles, vienatves problemos. Ir dar daug panašiu temu, kurios aktualios kiekvienam paaugliui, o gal ir vyresniesiems.
– Jei jau prakalbom apie širdies reikalus, kokie vejai Jusu „fronte“?
– Galiu atsakyti kaip atsakiau vienam mokiniui: su širdies reikalais – viskas gerai, ji rami. Kadangi buvau stropi studente, pirmiausia rupejo studijos, o ne meiles reikalai. Taciau patirties šioje srityje turiu.
– O kaip jauna mokytoja leidžia laisvalaiki?
– Megstu skaityti knygas, dažnai bunu gamtoje. Labiau patinka vienuma. Daug laiko skiriu pasiruošti pamokoms. Ir mokytojai, ir destytojai mane vadino krapštuke – tokia ir esu. Jei butu tik viena pamoka per menesi, ko gero, visa menesi jai ir ruošciausi.
Koridoriuje skambucio i pamoka jau lauke dešimtokai. Jie sake, kad mokytoja – labai gera, tik kartais galetu buti griežtesne. Gal mokiniai tik pajuokavo, o gal tai buvo kritiškas žvilgsnis i save.