Patricija Reut
Atsižvelgdama į kasmet itin sparčiai augantį elektroninės prekybos sektorių, Inovacijų agentūra kviečia smulkiuosius ir vidutinius šalies verslininkus dalyvauti nemokamose e. komercijos dirbtuvėse „e.comGO“. Ketvirtą kartą vyksianti programa kasmet sulaukia vis didesnio susidomėjimo, gerosiomis praktikomis dalijasi ir joje jau dalyvavę verslai.
Šios dirbtuvės skirtos pradedantiems e. komercijos veiklas, pažingsniui susipažinti su e. komercijos subtilybėmis ir atrasti praktinius įrankius sėkmingam verslo vystymui elektroninėje erdvėje. Ankstesnių metų „e.comGO“ dalyviai teigia dirbtuvių metu pagilinę žinias, atnaujinę savo elektroninių parduotuvių turinį ir procesus. Kiti skaičiuoja sulaukę didesnio kiekio lankytojų bei padidinę pardavimus.
„Prasidėjus programai buvau neseniai susikūrusi savo elektroninę parduotuvę – ji gyvavo vos du mėnesius. Kadangi specialistų paslaugos kainuoja tikrai nemažai, o ypatingai tos sumos pasijaučia smulkiųjų verslų savininkams, į šiuos mokymus ėjau tikėdamasi išmokti savarankiškai valdyti elektroninę parduotuvę ir susitvarkyti SEO – tai buvo mano pagrindiniai lūkesčiai“, – dalijasi Lina Šimanskienė, e. parduotuvės „Gėlės Dzūkijoje“ įkūrėja.
Pasak jos, penkias savaites trukusios programos metu ji gavo daug naudingų žinių, kurių visas pavyko sėkmingai pritaikyti praktikoje, o dabar verslininkė gali džiaugtis rezultatais.
„Žinių gavau tikrai su kaupu ir svarbiausia –visas jas šimtu procentų panaudojau: išsitaisiau visas klaidas, kurias buvau padariusi, išmokau produktų fotografijos, susitvarkiau SEO – dabar mano parduotuvė, anksčiau buvusi 15-16-oje paieškos vietoje, yra pirmoje-trečioje, taip pat padidėjo pirkėjų skaičius. Neseniai sutiktas SEO specialistas manęs klausė, kur užsakinėjau šią paslaugą ir netikėjo, kad viską pasidariau pati“, – dalijasi L. Šimanskienė.
11 metų fizinę gėlių ir suvenyrų parduotuvę turinti moteris teigia, kad šie mokymai naudingi visiems, tačiau ypatingai – smulkių verslų savininkams, neturintiems didelių finansų ir didžiąją dalį su verslu susijusių procesų darantiems savarankiškai.
Atrado įrankius, padedančius efektyviau valdyti e. komercijos procesus
Loreta Stirbytė, elektroninės maisto papildų parduotuvės „Papildinis.com“ bendraįkūrėja, dalyvaudama programoje atliko SEO auditą, išmoko nustatyti savo tikslinę auditoriją kuriant reklaminę kampaniją, atliko konkurentų analizę, prekės ženklo pozicionavimą, įdiegė kliento sekimo programą, o po individualios konsultacijos su lektoriumi nuo nulio atnaujino turimą elektroninę parduotuvę.
„Prieš šiuos mokymus apie e. komercijos sąvoką buvau girdėjusi labai paviršutiniškai ir tiksliai nesupratau, kas tai yra. Taip pat buvau išklausiusi tiek gyvus, tiek nuotolinius SEO mokymus, tačiau jie man sukėlė dar daugiau chaoso ir pasimetimo, buvo baisu pradėti vystomo verslo internetinės svetainės darbus. Į „e.comGO“ ėjau tikėdamasi aiškiai suprasti visas prieš tai taip baisiai skambėjusias sąvokas ir įsivertinti, ar įmanoma e. komercijos darbus atlikti savarankiškai, be specialistų įsikišimo“, – dalijasi L. Stirbytė ir teigia, kad labiausiai patikusi ir didžiausią naudą atnešusi mokymų dalis jai buvo SEO auditas.
„Po mokymų jau tiksliai žinojau, kokių veiksmų reikia imtis – pavyzdžiui, anksčiau tiesiog nusipirkdavau reklamą socialiniuose tinkluose ir vėjais paleisdavau pinigus. Po mokymų išmokome, kaip stebėti tų reklamų rezultatus, atnešamą naudą, o tai padeda lengviau paskirstyti savo laiką ir finansus. Labiausiai man patiko paskaita apie SEO – dabar puikiai tvarkau elektroninės parduotuvės produktų aprašymus, suprantu, kad net ir tokie dalykai, kaip produkto nuotraukos ir pavadinimas taip pat yra svarbūs optimizuojant paieškos sistemas“, – sako verslininkė.
Padidėję klientų srautai ir išaugusios pajamos
Pasak L. Stirbytės, patobulinta elektroninė parduotuvė net 70 proc. padidino pardavimus, o „Papildinio“ vardas dabar žinomas visame Gargždų mieste.
„Šį verslą pradėjome su mintimi, kad mes patys, šeima ir draugai turėtų galimybę įsigyti labai geros kokybės, veiksmingus maisto papildus, kurie padeda sportuojant ir rengiantis kultūrizmo varžyboms. Nors ir ne vienerius metus turime dvi fizines parduotuves, minties, kad pilnai galėtume gyventi iš šio verslo net nebuvo – dirbome tiesiog „ant nulio“. Tačiau po mokymų verslas pakilo į visiškai kitą lygį: jau džiaugiamės 70 proc. padidėjusiais pardavimais, pagaliau esame žinomi visame mieste, išdrįsome Gargžduose surengti seminarą sportininkams, o prieš Naujus metus suorganizavome štangos stūmimo varžybas“, – dalijasi „Papildinis.com“ bendraįkūrėja.
Pasak jos, mokymai taip pat padėjo užmegzti vertingų pažinčių – verslininkė iki šiol bendrauja su kitais „e.comGO“ dalyviais bei tarpusavyje dalijasi naudinga informacija.
Pirmą kartą bus formuojamos ir dvi nuotolinės grupės
Gegužės mėnesį startuosianti programa „e.comGO“ yra Inovacijų agentūros projekto „E-Export Nation Lithuania“, skirto e. komercijos žinių stiprinimui ir plėtrai į tarptautines rinkas, dalis. Praktines e. komercijos dirbtuves sudarys keturios praktinių mokymų sesijos, kurių metu dalyviai susipažins su naujausiomis e. komercijos tendencijomis, išmoks atlikti elektroninės parduotuvės turinio ir SEO auditą, sudaryti rinkodaros strategiją, išmoks komercinės fotografijos bei naudotis naujausiais dirbtinio intelekto įrankiais.
Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorės Patricijos Reut teigimu, sudalyvavę mokymuose verslininkai ne tik įgis daugiau kompetencijų, bet taip pat – turės galimybę padidinti savo konkurencinį pranašumą tiek vietos, tiek ir užsienio rinkose. Taip pat nuosekliai galės dalyvauti kitose „E-Export Nation Lithuania“ projekto programose, skirtose augti ne tik Lietuvoje, bet ir atrasti pardavimų kanalus kitose rinkose.
„Neretai smulkiesiems verslininkams trūksta e. komercijos žinių, kurios yra itin svarbios norint išlaikyti konkurencinį pranašumą sparčiai augančiame bei nuolat tobulėjančiame e. komercijos sektoriuje. Tad šių dirbtuvių metu kartu su patyrusių mentorių pagalba verslininkai galės kritiškai įsivertinti savo elektronines parduotuves bei patobulinti jas pagal naujausias tendencijas, taip lengviau pasiekiant potencialius pirkėjus, didinant pardavimus bei verslo augimą. Svarbu paminėti ir tai, jog dirbtuvių dalyviai mokymų metu turės progą susipažinti su kitais vietiniais verslininkais, užmegzti vertingas pažintis bei po to dalyvauti ir kitose programose, skirtose pasirengimui eksportuoti e. komercijos kanalais.“, – apie „e.comGO“ naudą kalba Inovacijų agentūros ekspertė.
- komercijos dirbtuvės nemokamai vyks visoje Lietuvoje, 10-yje miestų veikiančiuose bendradarbystės centruose „Spiečius“, taip pat bus formuojamos dvi nuotolinės grupės Visagino, Birštono, Rokiškio, Gargždų, Molėtų, Mažeikių, Kauno ir Druskininkų regionų verslininkams. Norintys jose dalyvauti savo paraiškas gali teikti iki gegužės mėnesio 9 dienos.
Daugiau informacijos apie programą galite rasti čia.
Jūs esate visiškai teisus savo mintimis, reklama yra labai svarbi ir naudojant šiuolaikinius metodus. Rekomenduoju https://www.seotop.site/. Draugas mane supažindino su šia įmone, nes prieš kelis mėnesius iš jos užsisakė reklamą. Tai profesionali komanda, kuri sukurs efektyvią Jūsų svetainės reklamą internete!